Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niels_1984
Hej

Går og overvejer hvornår jeg skal invistere i en fladskærm..

Har hørt meget godt om panasonic's PX70 og 71, men hvordan ser billedekvaliteten ud når man kobler en PS3 til en plasma skærm? Ingen forskel eller måske endda bedre?

Mvh Niels
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er alt relativt, så lad os lige høre hvad det er PX70 og PX71 skal være forskellig fra eller bedre end?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skal du udelukkende spille på skærmen, eller skal den også bruges til andre ting?

Hvis du kun har brug for en spilleskærm, så kan du med fordel lede efter en billig fuld HD skærm, men hvis den skal bruges til noget som helst andet, så er de modeller du har kig på her ikke værd at skrive hjem om. Når tingene ser for billige ud, så er det fordi de ER for billige.

PX70 eller PV70 vil være et langt bedre køb uanset hvad.
Brugeravatar
Af Tobster
Jeg så et 32" Prosonic HD fladskærm tv i Bilka, hvorpå de afviklede en PS3-demo. Jeg vil sige at jeg var UTROLIG imponeret. Jeg havde slet ikke forventet så godt et billede. Hvordan TV og DVD så ser ud på den ved jeg ikke. Mener den kostede 3.500,-

Så hvis du hovedsageligt skal bruge den til spil, så kan en billig skærm godt klare det.
Af Otto J
Tobster skrev:Jeg så et 32" Prosonic HD fladskærm tv i Bilka, hvorpå de afviklede en PS3-demo. Jeg vil sige at jeg var UTROLIG imponeret. Jeg havde slet ikke forventet så godt et billede. Hvordan TV og DVD så ser ud på den ved jeg ikke. Mener den kostede 3.500,-
Jeg vil med sædvanlig snobbet arrogance 8) påstå at så ved du ganske enkelt ikke hvordan HD kan - og BØR - se ud. Og nej, jeg har ikke set den specifikke model.

Hvis man ikke er vant til at se HD, så er det utroligt nemt at blive imponeret når man ser HD signaler gengivet middelmådigt, eller endda ringe. Det betyder ikke at tv'et er godt, det betyder at man ikke ved hvad man bør forvente. Det bliver iøvrigt forstærket af at dét vi ser som almindelige TV-signaler i dag, reelt er volds-komprimeret og _meget_ langt fra hvad PAL systemet egentlig kunne levere. Hvis man viser folk hvordan et _godt_ PAL signal ser ud når det gengives i høj kvalitet, vil langt de fleste tro at det er HD, fordi de er vant til at PAL er dårligt, og HD er mindre dårligt. I TC har jeg oplevet kunder der troede at det _analoge_ DR-signal var HD...