Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Frank Buck
Hej.

Ser at Panasonic lancerer efterfølgeren til PZ70/700 serien i foråret 2008. Nogen der har erfaringer fra tidligere år, hvornår deres nye modeller rammer Danmark?

Er selv meget tæt på køb, men vil vente til de nye modeller kommer, hvis altså ikke det først sker sidst på året....

På forhånd tak.
Af meyer
Hej på dette link kan du se hvornår de nye Panasonic modeler kommer i handelen i DK

Panasonic PX 80 E

Jeg regner med at vente til at købe indtil de kommer. har ellers overvejret meget at købe Sony 40 W3000. ;;)
Af Frank Buck
...ok! Det er jo lige om lidt...damn, så blev det lige svært igen med ét slag ;;) Håber de tider holder...er ved at være lidt desperat nemlig ;)
Af Kratz
Rart at se nogle faktuelle estimater på hvornår disse skærme kommer til landet :-)

Jeg er dog lidt ærgelig over den skærm jeg havde udset mig ikke er med på listen: TH-46PZ800.

Håber der kommer andre forhandlere som sælger den.
Af Kvin
Tror nok du skal regne med at 46PZ800 kommer til danmark ca samtidigt med de andre. Jeg kan heller ikke finde 50PZ85.
Af tommyv
Marts er snart - bliver spændene og se hvad priserne bliver - Er der planer om en test af et af tv'ene i den nye panasonic serie??

Tilføjet 12/2 debat om priserne på recordere.dk

Prisdebat 80'er serien
Af lospandas
denne side diskuteres både priser, teknologi og release dates livligt. Flere har hørt, at modellerne skulle være i butikkerne sidst i februar! Det er dog USA, vi taler om, og jeg kender ikke til den normale distribution. En debattør fra Spanien taler om en launch event i Valencia i morgen (15/2)!!!

Det faktum, at manualen allerede er tilgængelig på Panas hjemmeside, tyder også på at 85'eren er stærkt på vej.

Uhhh... man bliver helt varm (B
Af tommyv
linket fra ppradio højere oppe er blevet opdateret indeholder nu konkrete priser og leveringer på fx px80 12000 K for en 42" fra 3. marts
Af zyckelmaster
Håber der snart kommer nogle test af af de nye top-pana'er. Jeg er ellers meget tæt på at købe pioneer 508XD grundet prisfald (nede på 25.999 hos officiel forhandler), men hvis pana'erne hæver niveauet uden at hæve priserne, så...
Af lospandas
zyckelmaster skrev:Håber der snart kommer nogle test af af de nye top-pana'er. Jeg er ellers meget tæt på at købe pioneer 508XD grundet prisfald (nede på 25.999 hos officiel forhandler), men hvis pana'erne hæver niveauet uden at hæve priserne, så...
Noget tyder på at PZ80 og PZ85 er på vej - i hvert fald optræder de nu på Panas amerikanske site.

Jeg er ikke overvældende skræmt over prisen - 2.699,- USD for en 50PZ85. Jeg er dog forvirret over at PZ80 har 24p Cinematic Playback og PZ85 24p Playback(3:2). Skulle Cinematic Playback ikke være bedre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg ved endnu ikke med sikkerhed om vi får de nye Panasonic modeller ind til test her på Flatpanels, men jeg skal naturligvis gøre hvad jeg kan for at få en til låns hurtigst muligt - nok primært en af PZ modellerne.
Af zyckelmaster
Super - håber det lykkes dig at "gafle" et testeksemplar inden alt for længe...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
lospandas skrev:
zyckelmaster skrev:Håber der snart kommer nogle test af af de nye top-pana'er. Jeg er ellers meget tæt på at købe pioneer 508XD grundet prisfald (nede på 25.999 hos officiel forhandler), men hvis pana'erne hæver niveauet uden at hæve priserne, så...
Noget tyder på at PZ80 og PZ85 er på vej - i hvert fald optræder de nu på Panas amerikanske site.

Jeg er ikke overvældende skræmt over prisen - 2.699,- USD for en 50PZ85. Jeg er dog forvirret over at PZ80 har 24p Cinematic Playback og PZ85 24p Playback(3:2). Skulle Cinematic Playback ikke være bedre?
Der er vist lidt forvirring omkring 24p understøttelsen rundt omkring, og jeg kan heller ikke lige gennemskue den 100 %. Jeg tror dog det skal forstås sådan her:

PX80, PX800 og PZ80 har ikke 24 Hz understøttelse. De har til gengæld en slags billedprofil á la Sonys Theatre mode, hvor farver er indstillet på en speciel vis.

PZ85, PZ800 og PZ850 har korrekt 24 Hz afspilning.

Jeg ved godt, at et par danske sider har berettet anderledes, men ovenstående er fra en tabel (fra januar) jeg har fra Panasonic. Meget kan selvfølgelig ændre sig, men det kan også sagtens være, at der bliver forskel på de amerikanske og europæiske modeller. Det skal jeg ikke kunne udelukke.