Så godt din samsung tråd og svar der

Jeg tænker at det lyder meget mærkeligt når andre samsung ejere roser de skærme til skyerne. Jeg har 0 erfaring med nye samsung, udover at have set dem i butik, og deres anti-BI reklame stunt. Jeg har stadig svært ved at tro dine mørke billeder, undtaget at du har set HDR+ og som med DolbyVision skæres der meget i lyset og det kan jo bare være du ikke kunne skrue op, fordi en del indstillinger er låst (i hvert fald på LG) når man kører disse special billede profiler. Så vil DolbyVision nok også virke mørk hvis man ikke kan justere lys så enkelt.
Nu lyder det til den er væk, så svært at bekræfte, et billede af hvad du så, kunne måske afspejle lyset på billede hvis du kunne ramme korrekt med et kamera men for sent nu.
Hvorfor ikke prøve et nyt i elgiganten, du får jo op til 50 dages fuld returret, så kan du roligt prøve et andet og måske ramme plet hvis det stadig kniber med lyset og øjnene
Du nævner også FlowTV som værende OK og Netflix (HDR+HDR10+) og HDMI (ATV? DV/HDR10+) havde lysstyrke problemer, der tænker jeg en ATV i non-HDR opsætning kunne hjælpe på diagnosticeringen og fejlfinding altså hvis du nåede det inden, det nåede du så ikke.
Præcis hvad er på dine HDMI input? UHD Afspiller? hvilken? boks? ATV? osv...