Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.

Som nogle af jer nok ved har jeg returneret 55Q80T Samsung 2020, grundet Utrolig ringe lysstyrke.

Jeg er stadig i syv sind, og mangler en skærm.
Skal bruges til, Tv, film, gaming ( PS5 )
Kravene er, God lysstyrke, rigmelig sort, lavt inputlag, rigmelig tyndt, da det skal væghænges, ikke OLED, HDMI 2,1, Budget, 15000 kr.
Jeg er ikke så vild med Sony, grundet android. Hr brændt nallerne før.

Jeg kigger og kigger rundt på nettet, og kan kun finde OLED som kan mine krav. Kan det være rigtigt?
Jeg er godt og grundigt forvirret efterhånden.

Er der andre herinde som har set Samsung 2020 modellerne?

På forhånd tak
Nu kender jeg ikke lige specsene på Q80T, men generelt set leverer LCD\LED skærmene mere lys end OLED skærmene. Så hvis du mangler lys så er det næppe OLED du skal have. Må man spørge hvilket tv du komme fra?
Først kom jeg fra OLED LG B6, skal væk grundet burn in.
Har lige afleveret QLED Q80T 2020, grundet for lidt lys/kontrast. Forstår det ikke. Uanset indstilling var f.eks ild meget fesent. Alt var meget mørkt. Alt var/er prøvet.

Mærkeligt nok er der mere lys på min B6 end Q80T, hmm
Ok...det lyder meget mystisk. Lyder næsten som om at der er\var en fejl på den Q80T du havde hjemme. En hurtig søgning på Google viser at B6 har max peak brightness på 500-600 nits, mens Q80T har en peak brightness på omkring 900 nits.
Det underlige var at billedet var ok på diagnose videoen indbygget i tv, og tv kanaler også udemærket. Youtube også nogenlunde. Netflix, 4k film fra uhd afspiller, apple tv 4k var meget ringe. Alle kabler tjekket!

Det er da underligt. Grundet lysstyrken/kontrast som Samsung normalt står for valgte jeg en QLED. Så jeg er en smule forvirret.
Dette er grunden til jeg har svært ved at vælge et tv, da Samsung var mit førstevalg, når nu jeg havde budgettet til det.

Ville det mon hjælpe at gå i Q95T?
Senest rettet af VILLAFOREVER 21 apr 2020, 11:16, rettet i alt 1 gang.
Helt enig...Samsung QLED er jo netop kendt for deres lysstyrke. Det lyder mærkeligt at billede var ok på tv og youtube, men ikke på de andre inputs. Lyder næsten som om den er\var galt med nogle indstillinger.
Jeg var i alle indstillinger, og den stod til at kører alle indstillinger i alle kilder!

Kørte dynamisk kontrast, med alt i max.

Kunne det være et defekt board? HDMI portene sidder jo der, men det forklare jo ikke netflix ringe kvalitet.

Ville det mon hjælpe at gå i Q95T? Eller mon alle 2020 modeller er lidt svage.? Syntes har læst lidt om de er gået lidt tilbage i kvalitet!
Ok....det lyder som om at der godt kunne være en fejl måske. Jeg har desværre ikke så meget kendskab til Samsungs 2020 modeller, men kunne næppe forestille mig at de leverer mindre lys end OLED skærmene.
Jeg er virkelig i vildrede i, hvilket tv jeg skal vælge!
Læser og læser test osv, youtuber en del. I butikkerne kører jo kun de salgsvideoer som jo altid ser godt ud.

OLED bliver kun fravalgt grundet burn in.
Det værste er, at det ikke engang fordi der er så meget lys Der kommer ind, når jeg har de problemer. Jeg har både lamel gardiner, og alm. gardiner trukket. Så var Q80T stadig fesen. Selv ikke en farverig animationsfilm var der knald på farverne i. Hmm
Jeg tror du havde fat i det rigtige tv.. Enten var der fejl, eller indstillinger var fejl.

https://tv-kalibrering.dk/

Prøv evt ham her, der er mange der har sagt rosende ord om ham.. Du kunne evt kontakte ham og få en sludder om problemet til at starte med.
VILLAFOREVER skrev:Tror jeg holder lidt øje på Q95T.

Men vi må se hvordan den performer, når den ankommer til butikkerne.!
Spændende nok. :)

Gad vide hvornår QLED/LCD leverer så meget lysstyrke, så det skærer i øjnene når man ser tv i 4-5 timer i træk. 2-3000 nits når der vises snelandskab er vel næppe guf for øjnene når man feks ser denne?

https://www.gstatic.com/tv/thumb/v22vod ... _v8_ac.jpg