Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi overvejer at købe en HP w2207 22 tommers tft fladskærm enten imorgen eller mandag til stuen.

Men er en smule i vildrede, da der er to modeller :o

Der er en model ved TDC (w2207), hvor der er VGA/DVI og så har Computercity en (w2207h) hvor der er VGA/HDMI stik

De koster præcis det samme. Min pc har kun VGA, men når den engang skal udskiftes, vil jeg jo gerne have en skærm der matcher, hvad der er "normalt" indenfor pc stik på stationære osv.. Og jeg er næsten sikker på at vi kan købe et stik, der kan lave DVI til HDMI, hvis vi valgte den første..

Men hvad er bedst at købe ? Jeg ved jo at mange fladskærmstv bruger HDMI osv.

Er der nogen, der har forstand på dette ? DVI eller HDMI ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HDMI eller DVI er kun vigtigt hvis du vil sætte andet end en PC til skærmen, såsom en Xbox eller PS3. Og selv i dette tilfælde, så vil du kunne benytte en HDMI-DVI konverter.

Så du kan blot vælge den model du nu end finder billigst. Det har ingen praktisk betydning om skærmen har HDMI eller DVI.
Af mariah
yakken skrev:HDMI eller DVI er kun vigtigt hvis du vil sætte andet end en PC til skærmen, såsom en Xbox eller PS3. Og selv i dette tilfælde, så vil du kunne benytte en HDMI-DVI konverter.

Så du kan blot vælge den model du nu end finder billigst. Det har ingen praktisk betydning om skærmen har HDMI eller DVI.
Tusind tak for svaret. Har det været mange pixelfejl på HPén ? Ved en del herinde kender til den
Af mariah
Vi har købt en w2207h i dag og hvor er den bare lækker :shock:

Umiddelbart kan vi ikke se nogen pixelfejl på den eller noget. Så håber den er clean :-P

Jeg skal bare lige vænne mig til hver gang jeg skifter fra en hjemmeside til en anden, så er det forskelligt hvor selve siden er på skærmen. Ved ikke hvad det hedder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer vel an på hvordan siden er placeret i browseren. Nogle sider er centrerede hvor andre er venstrejusterede. Personligt kører jeg aldrig med mine browsere i fuldskærm - så har man sjældent det problem.
Af KingGuru
Har lige et spørgsmål til 2207h

når jeg har været inde og læse om dens ergonomi, står der umiddelbart at den har 2 indstillinger.. med 11 cm''s mellemrum..
så kan man ikke glidende sætte den op i højde, eller er der bare de 2 indstillinger ?
jeg er næsten 2 meter høj, og har brug for at en skærm kan hæves på et skrivebord, for at ikke få ondt i nakken.