Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Du skal helst ikke stille den type spørgsmål herinde. Du vil få et ærligt svar, men ønsker du REELT det? 2019 udgaven af dit tv koster lige nu 2.800 i Elgiganten:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... v-55um7400

Og det er inklusiv garanti. Dit tv har ikke længere garanti, så en reel (måske optimistisk) brugtpris vil vel være 500-1.000 kr. Med mindre du kan finde nogen at "tage r*ven på" i den blå avis.
Det har jeg desværre ingen anelse om. Der kan godt være forskelle mellem de forskellige årgange, selv om modelnavnene ligner hinanden. Men, der skal gode argumenter til, hvis man skal købe brugt, når priserne generelt er så lave, som de er.
Det er en udemærket model, og man får ikke så meget mere på et 2020 modelårgang - andet end lidt hurtigere processor og allernyeste OS.

Men det til trods, så skal man ikke give over 1000kr, for den er stadig uden garanti - og du risikerer at den kradser af inden du når at få meget fornøjelse af den. Har selv den model, og den virker driftsikker - men man kan jo aldrig være sikker på elektronik uanset om det er 2 uger eller 5 år gammel.
LG 55UJ750V kostede så vidt jeg kan se omkring de 10.000 kr. da det kom frem i 2017, så vi har vist at gøre med et af de tilfælde, hvor prisen er sat efter den oprindelige købspris uden hensyn til de generelle prisfald på nyere modeller. Om han er i god tro skal jeg lade være usagt. Han kan jo sætte prisen som han vil. Der er også en i Den Blå Avis p.t. som vil have 4.000 kr. for den samme model.

Det sjove er, at denne model end ikke er 4K men fra den tid, hvor LG stadig solgte "Fake 4K"-apparater:
https://www.displayspecifications.com/en/model/e30eb19

Det er de forhåbentligt helt holdt op med, men jeg ville under ingen omstændigheder købe et Fake 4K TV. Jo, hvis mit eget TV var gået i stykker og jeg nærmest fik det foræret så jeg havde noget mens jeg ledte efter et nyt, men ellers ikke.