Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zyxep
Hej Forum,

Jeg kigger lidt på de forskellige OLED tv's.
Jeg har en forkærlighed til LG's skærme og på den anden side ved jeg også godt at det LG Displays som levere OLED paneler til f.eks Sony.

De gange jeg har været i POWER / Elgiganten sidste år og kigge på hhv. C9 & Sony's tilsvarende så jeg sku splittet på hvilket TV man skulle gå efter.

Det jeg ved jeg er på jagt efter er:
65" skærm
Det må også meget gerne have Google Assistant indbygget så det kan integreres til min Google Home.

Jeg kender ikke så meget til Sony's 2020 lancering af hvilke modeller der er hvad, jeg finder deres navne lidt forvirrende.

Så hvad er jeres anbefaling af valg af TV?
Hvis du har planer om at tilslutte en soundbar ville jeg teste det først hvis jeg var dig. Der er store problemer på mit LG C9 med at få lyden i sync sammen med Beosound Stage. Jeg fandt først ud af bagefter at det er et kæmpe problem på udenlandske forums med alle slags soundbar. Et problem der har været siden C7. Så hvis jeg var dig ville jeg teste det først- der er pt ikke en løsning. På trods af pres fra rigtig mange brugere internationalt.
Af zyxep
Har ikke besluttet for lyd endnu.
Så fra udgangs punkt vil det være onboard audio jeg vil bruge.
Om jeg vil udvide til soundbar eller proper receiver med nogle højtalere, er jeg ikke sikker på endnu.
Rummet det kommer til at være i er ikke så stort igen.. tror 24kvm.

Nu er C9 desværre ved at være udgået model især hos f.eks Elgiganten.. så derfor kigger jeg efter CX/GX. eller Sony.
God fornøjelse.
Der er sikkert ikke stor forskel på dem, det har der ikke været de andre år. Så du må lege med styresystemerne og se hvad der tiltaler dig bedst.

Er det vigtigt for dig at være fremtidssikret på HDMI fronten skal du vælge LG, også i forhold til PS5 Xbox. Er du ligeglad med det så se ovenstående.
Af zyxep
Okay, så som jeg forstår det.
Så vi inde i tech detaljer om hvilket OLED der er bedst mellen LG CX/GX & Sony's 2020 OLED serie?
Som du nævner, hvilket OS den bruger.

Om jeg kræver hdmi 2.1 for fremtids sikring omkring console gaming.

Vil der være stor forskel på processor type i TV'et for at lave smooth nok billede på skærmen eller er de meget ens på de punkter?
De er meget ens mht smooth bevægelser - tror Sony og LG marginalt deler førertrøjen . .
Sony kører android , som mange hælder lidt til pga tryghed ved brand, og forventede opdateringer.
Jeg har selv Sony OLED, - men købte omgående et AppleTV4, som efter min mening bare giver smartTV delen et løft. Samtidigt var AppleTV for bare et år siden, dybest set eneste mulighed for adgang til 4k HDR premiere film . . .
Af zyxep
Jeg vil også smide AppleTV på, ingen tvivl om det :)
Så hele den der SmartTV OS den kommer jeg nok ikke til at bruge synderligt meget.

Dog kunne jeg godt finde på at bruge tænd/sluk feature med Google Assistant.
Evt se hvad Home-assistant.io har at tilbyde af integrationer mod AppleTV etc (HomeKit).