Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kronhjort
Hej!

Jeg søger nogen der kender til nogle af disse skærme:
Samsung SyncMaster 971P
Dell UltraSharp 2007WFP

Jeg er ved at sammensætte en ny computer, som skal bruges til både grafik-redigering samt spil. Den behøves ikke at have über billed-kvalitet, men den skal bruges til at redigere billeder på osv., så den må gerne være rimelig god.
Har I kommentarer, forslag osv. vil jeg meget gerne høre dem!
Senest rettet af Kronhjort 09 feb 2008, 08:43, rettet i alt 1 gang.
Af Kronhjort
Do'h, havde vist ikke rigtigt set mig om grundigt nok...

Har intet problem med at bestille fra England, men jeg kan da se skærmen på den danske hjemmeside, hvor den står til en leveringstid på 5-7 dage..?

Udover det, er det en widescreen jeg leder efter, hvilket jeg i farten overså at 971P ikke var, så det er nu kun 2007WFP, jeg gerne vil høre meninger om, og alternative forslag er for den sags skyld også velkomne :)
Af muttleydk
Bare sådan for at spørge dumt måske, Men hvor stor er forskellen på de Dell 2007WFP der findes ?

Mener der bliver snakket om mindst 2 modeller, en med S-IPS panel, og en med S-PVA eller noget i den stil..

Husker at man her på forumet længe har sagt at den man får i Danmark altid var et bestemt panel, men hvad med England? kan det være begge paneltyper man kan få ?

Hvis forskellen er stor, skal man jo passe på med at købe skumle steder hvor man måske ikke kan få ting byttet hvis de ikke lever op til ens forventning..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg fandt lige selv 2007WFP på deres hjemmeside, men hos pcbuytit.co.uk burde du kunne finde den billigere end 3500 kr.

Mht. paneltypen, så står der i specs. på skærmen at responstiden (sort-hvid-sort) er 16 ms og det burde være S-IPS panelet. Der er dog ingen garantier - men hvor meget gør det? 971P har jo også et PVA panel, så om du får et S-IPS eller et S-PVA er vel underordnet?
Af Kratz
Jeg kan varmt anbefale foreslåede skærm fra Dell! Købte den selv for et års tid siden efter anbefaling fra Yakken :-)

Jeg valgte at købe den gennem Tyskland, hvor jeg kunne få den til lige omkring 3200 fragtomkostninger på 300-400 kr til trods.
Af Kronhjort
Det lyder godt!
Jeg tror det er den jeg vælger, for selvom responstiden lyder til at være lidt langsom, er det sikkert ganske acceptabelt...
Af Kratz
Jeg har ikke oplevet nogle problemer med eller for så vidt synlige tegn på langsom respons tid. Men nu er jeg på den anden side heller ikke hard-core gamer.

Jeg synes simpelthen billedet står utroligt flot, og det var da noget af et paradigme skift fra min tidligere Medion skærm.

Tjekkede iøvrigt panelet da jeg modtog den. Jeg fik en med S-IPS panel. Men som nævnt er begge paneler gode.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk nu på at det er sort-hvid-sort overgangen der er opgivet! Normalt opgives g2g overgangen og for nævnte 2007WFP model er denne i omegnen af 6 ms ligesom alle andre S-IPS skærme.
Af Kratz
Ja, det er en meget vigtig detalje!

Viser blot at det er svært at sammenligne specifikationerne fra forskellige producenter. Mener også jeg har læst (måske her på sitet?) at Dell er meget konservative i deres specifikationer hvad angår responstid.
Mener at 2007WFP er opgivet til 16 ms, hvilket så må blive sort til sort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... som jeg også nævnte i mit indlæg i går ;)
Af Kronhjort
Ok, mange tak for hjælpen, det bliver sgu den, når jeg altså engang skal til at købe alle delene...

Tak! :)
Af Kronhjort
Så er den sgu' bestilt!
Sammen med en Wacom Intuos3 A5 Wide... yay! :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Super digitizer BTW. Jeg har selv A5 versionen i non-wide og den er fantastisk lækker at arbejde med. Den kan endda benyttes på min 24" skærm, hvor der blot slukkes for en del af pladen, så den effektivt har et widescreenområde at køre på.