Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige anskaffet mig et Philips 8804. Jeg bruger mest en almindelig Chromecast til at streame Netflix/Viaplay - men overvejer at købe en Chromecast Ultra, for at få et endnu bedre billede.
Jeg har læst at nogle fladskærme allerede har en indbygget Chromecast der understøtter 4K, med ved ikke om det samme gælder mit Philips.

Nogen der kan hjælpe Mig med at undersøge dette - om jeg vinder noget ved at købe en Chromecast Ultra, eller ligefrem vente på Google lancerer næste Chromecast, sikkert inden nytår?

Tak
Da jeg fik min Sony skærm, var der snak om 4K UHD virkede eller ej via casting, og der blev det da testet og virkede . Der er dog stadig det minus at den kører 60hz , hvor f.eks DR kører 50hz, så når du bruger intern chromecast kan streaming hakke i programmet fortæller flere.

Dette vil du nok også opleve ved 4K hvis altså det ikke er en 4K/60hz stream du ser.

Ellers, udover dette, så kan jeg ikke råde bedre, da jeg aldrig har valgt at købe en.
isteen skrev: 13 apr 2020, 14:34 Jeg har lige anskaffet mig et Philips 8804. Jeg bruger mest en almindelig Chromecast til at streame Netflix/Viaplay - men overvejer at købe en Chromecast Ultra, for at få et endnu bedre billede.
Jeg har læst at nogle fladskærme allerede har en indbygget Chromecast der understøtter 4K, med ved ikke om det samme gælder mit Philips.

Nogen der kan hjælpe Mig med at undersøge dette - om jeg vinder noget ved at købe en Chromecast Ultra, eller ligefrem vente på Google lancerer næste Chromecast, sikkert inden nytår?

Tak
Alle TV der er Android baserede har indbygget Chromecast, og det gælder derfor selvfølgelig også for dit TV, som naturligvis understøtter Ultra/4K. Så umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til at købe en ekstern Chromecast Ultra. Men prøv nu først den indbyggede.
Senest rettet af henrik.yde 14 apr 2020, 11:58, rettet i alt 2 gange.
henrik.yde skrev: 13 apr 2020, 20:54
Alle TV der er Android baserede har indbygget Chromecast, og det gælder derfor selvfølgelig også for dit TV, som naturligvis understøtter Ultra/4K. Så jeg kan ikke se nogen grund til at købe en ekstern Chromecast Ultra.
Jeg skal ikke kloge mig, men hvis der ikke er mulighed for at skifte mellem 50 og 60hz, og det er relevant for OP, så vil jeg mene, der er yderst relevant at købe en ekstern chromecast. Når jeg streamer fodbold fra Viaplay, går det fra at være uudholdeligt at se på til at være ganske fint.
Det undrer mig lidt at du bruger en almindelig chromecast, og endnu ikke har set den nye inde i opsætningen, som HOME vel informerer om er fundet og skal sættes op?

Så kom ind i HOME og få konfigureret dit Philips tv chromecast og navngiv det så du kan se forskel, og så er det jo bare at komme igang med 4k tests, der er flere youtube video'r men nok begrænset film, måske lige Netflix som en du kan prøve?
Min kammerat har investeret i en Chromecast Ultra, selvom hans TV har én indbygget, pga. bedre ydelse, som kommer ham til gode, når han ser Formel 1.
Når han skifter stream, kommer billedet meget hurtigere frem, har jeg fået fortalt, så hvis du ofte skifter streams, er den måske værd at investere i; hvis ikke for billedkvalitetens skyld, så for magelighedens skyld...
bbplayer skrev: 14 apr 2020, 14:00 Det undrer mig lidt at du bruger en almindelig chromecast, og endnu ikke har set den nye inde i opsætningen, som HOME vel informerer om er fundet og skal sættes op?

Så kom ind i HOME og få konfigureret dit Philips tv chromecast og navngiv det så du kan se forskel, og så er det jo bare at komme igang med 4k tests, der er flere youtube video'r men nok begrænset film, måske lige Netflix som en du kan prøve?
Det er ikke første skærm jeg har med indbygget Chromecast, derfor har jeg en ekstern monteret. Jeg har hørt fra andre, at interne Chromecasts ikke opdateres, det gør eksterne Chromecasts. HOME fortæller intet om den indbyggede cast, udover jeg kan se den i Google Home.

Nu har jeg så tre forskellige muligheder for at se Netflix.
- Netflix app i fladskærmen
- Caste fra mobil til intern Chromecast
- Caste fra mobil til ekstern Chromecast
Gad egentligt god vide om Der er nogen forskel, og hvilken
isteen skrev: 14 apr 2020, 17:09
bbplayer skrev: 14 apr 2020, 14:00 Det undrer mig lidt at du bruger en almindelig chromecast, og endnu ikke har set den nye inde i opsætningen, som HOME vel informerer om er fundet og skal sættes op?

Det er ikke første skærm jeg har med indbygget Chromecast, derfor har jeg en ekstern monteret. Jeg har hørt fra andre, at interne Chromecasts ikke opdateres, det gør eksterne Chromecasts. HOME fortæller intet om den indbyggede cast, udover jeg kan se den i Google Home.

Nu har jeg så tre forskellige muligheder for at se Netflix.
- Netflix app i fladskærmen
- Caste fra mobil til intern Chromecast
- Caste fra mobil til ekstern Chromecast
Gad egentligt god vide om Der er nogen forskel, og hvilken
Selvf. opdateres den interne chromecast, du kan bare gå ind under mine apps, og der finder du chromecast app, og du kan sikkert finde enten at der står du kan afinstallere opdatering eller så står der du kan opdatere hvis det ikke sker automatisk, sådan ser det ud på mine skærme.

Som jeg vist nævnte i første indlæg, så har Sony ejere eksperimenteret med youtube app og intern chromecast, fordi der var tvivl om 4k og funktioner.
Her var der funktioner som intern chromecast klarede fint, og som den app på AndroidTV ikke klarede. I tidligere OS delte youtube app altså funktioner med AndroidTV, den blev så selvstændig og mistede nogle funktioner så man ikke kunne lige så meget.
Men klart nok, den vigtige af de funktioner er frekvens skift (hz) som den interne ikke kan nok mest på grund af den styres af TV og ikke af en HDMI indgang/protokol.