Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesperkbh
Mit Samsung ks7005 55 døde i påsken og jeg skal ha et nyt. Jeg har besluttet det skal være Philips da jeg gerne vil prøve ambilight. Ummidelbart har jeg kig på følgende modeller :

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 65-led-tv/

https://www.dustinhome.dk/product/50111 ... 5637146652

Forskellen i størrelser handler om økonomi :)

For oled taler selvfølgelig billedkvalitet, og mod taler størrelse og risiko for burn in. Tv hos os er tit tændt i mange timer f.eks news og jeg kan læse det udgør en risiko.

Det andet philips er valgt udfra et par rewies men jeg kan ikke gennemskue om jeg bør vælge et andet billigere hvis det skal være led.

Er der godt input til mig inden jeg løber ud og køber?
Af Supergris
Afstanden, du sidder fra TVét har stor betydning. Sidder du mere end 3 meter fra et 55", mener jeg det er for småt, men folk har forskellige meninger...
Af henrik.yde
Godt set Anton, det er noget bedre, og samtidigt billigere end "The One". Men det slår selvfølgelig ikke det OLED TV TS også har kig på.
Af jesperkbh
Tak for jeres input indtil videre, det var præcis sådan noget jeg har brug for. Jeg har svært ved at gennemskue forskelle på alle Philips modeller. Hvordan gennemskuer jeg at det Anton linker til er bedre end The one. Handler det udelukkende om at modelnr er højere?
Af jesperkbh
Tak Henrik. Når jeg kigger på den sammenligning ser det meget ens ud. Det lyder som om du har god indsigt i Philips tv, hvad vil du anbefale mig?
Af henrik.yde
Jeg går altid selv efter det bedste billede, så derfor vil OLED være mit valg. Men er det 65 tommer du går efter, og det skal være med Ambilight, så er 8204 det bedste valg af de to, medmindre budgettet rækker til et 65 tommer OLED.
Af jesperkbh
Med det oled indlæg der er i forum lige nu bliver jeg ikke mindre bekymret omkring burn in. Budgettet kender jeg ikke helt endnu da jeg venter på svar fra min forsikring, men det er ikke altafgørende det er 65 hvis 55 er et bedre køb for mig. Jeg er blot bekymret ift logoer og burn in