Log ind med sociale netværk
11 apr 2020, 19:32
George1 skrev: ↑11 apr 2020, 18:38 Hm jeg bruger så tekst tv nem og hurtig info.Det hander vel bare om en naturlig udvikling/afvikling. Jeg har om nogen brugt TTV . Primært til nyheder,programoversigt,aktiekurser,vejr og fly . Men som andre nævner er programoversigt i EPG en naturlig og bedre afløser på det område, og resten af behovet har Ipad/smartphone stimuleret 100% . Jeg kan ikke mindes om jeg overhovedet havde TTV igang på mit forrige Samsung TV,som jeg havde i knap 6 år . .
Hvis fjernbetjeningen er problemet koster en med tydelige taster ikke mange bas øre.
Eller er det risikoen for burn inn der er problemet??
Bortset fra det forstår jeg ikke en dyt af debatten, sorry
11 apr 2020, 19:56
Næ synes jeg ikke det er vel bare individuelt og måske generations/alders bestemt.
Programoversigten hvad har det med tekst tv at gøre? bruger begge dele.
Programoversigten hvad har det med tekst tv at gøre? bruger begge dele.
12 apr 2020, 12:07
Skal lige siges at min kommentar på ingen måde var en hetz mod OLED. Teknologien er som sådan underordnet her. Synes bare det er lidt komisk at vores nyeste og fineste teknik kan blive udfordret af en gang TTV..:-)
12 apr 2020, 12:27
Det er tv-stationerne, der opdaterer tekst-tv-siderne. Det er tv-programleverandørerne, der forsøger at opdatere EPG-oplysningerne.
Særligt for tiden, hvor tv-kanaler med nyheder ændrer programmer ofte, har tv-programleverandørerne (i hvert fald min leverandør) ganske svært ved at afkode de XML-filer, de modtager fra tv-stationerne, med programoplysninger og -ændringer.
Husker jeg rigtigt, og det plejer jeg at gøre, så er der løbende indlæg her på sitet (og på recordere.dk), hvor der igen og igen reklameres over manglende eller forkerte EPG-oplysninger.
Man bestemmer heldigvis selv, om det skal være smart, eller det skal være rigtigt.
Særligt for tiden, hvor tv-kanaler med nyheder ændrer programmer ofte, har tv-programleverandørerne (i hvert fald min leverandør) ganske svært ved at afkode de XML-filer, de modtager fra tv-stationerne, med programoplysninger og -ændringer.
Husker jeg rigtigt, og det plejer jeg at gøre, så er der løbende indlæg her på sitet (og på recordere.dk), hvor der igen og igen reklameres over manglende eller forkerte EPG-oplysninger.
Man bestemmer heldigvis selv, om det skal være smart, eller det skal være rigtigt.
12 apr 2020, 13:08
@jng
Der er en teknisk forklaring på EPG problemet (jeg har arbejdet med disse på sat bokse).
De data ligger for de første ikke alle transpondere, de er valgfri at hente og forskellige bokse henter på forskellige intervaller. Nogle custom linux bokse kan se force at hente epg ned, og du kan se om tv leverandøren har været ude og opdatere oversigter eller de har holdt sig til tv kanalen som måske ikke har udsendt opdateringer. Som du henviser til, så skal man altså selv hente de data eller vente på de opdateres.
På sat bokse er now&next dog undtaget, og viser som regel den korrekte information men kan ikke ses i EPG oversigten. Der er så 2 oversigter som kan se på satbokse
Der er en teknisk forklaring på EPG problemet (jeg har arbejdet med disse på sat bokse).
De data ligger for de første ikke alle transpondere, de er valgfri at hente og forskellige bokse henter på forskellige intervaller. Nogle custom linux bokse kan se force at hente epg ned, og du kan se om tv leverandøren har været ude og opdatere oversigter eller de har holdt sig til tv kanalen som måske ikke har udsendt opdateringer. Som du henviser til, så skal man altså selv hente de data eller vente på de opdateres.
På sat bokse er now&next dog undtaget, og viser som regel den korrekte information men kan ikke ses i EPG oversigten. Der er så 2 oversigter som kan se på satbokse
12 apr 2020, 13:46
Uanset bagvedliggende tekniske udfordringer og rutiner ændrer det ikke på, at EPG'en (på mit kabel-tv) er umådelig ringe, og at tekst-tv til visning af programoversigter fra de statslige tv-stationer (Danmark, Norge, Sverige, Tyskland) oftest er mere opdaterede end EPG'en er. Det er en skam, for EPG er pr. definition en integreret del af digitalt tv. Det er desværre ikke gået op for min kabel-tv-leverandør...
23 apr 2020, 01:19
Sjovt at et simpelt spørgsmål kan vendes til, at handle om må/skal anvende tekst-tv som alle tv siden 80'er har været en nem og overskuelig feature
Nogle forsøger at lægge telefonen fra sig og så vidt muligt glemme/ignorere den når de flader ud foran tv'et. Andre farer op hører de bare det mindste bip eller en svag vibratorbrummen fra sin mobilen.
Selv en tablet gør at man skal sænke hovedet i en ergonomisk usund vinkel fremfor at læse de ønskede informationer på et stort tv lige fremme i øjenhøjde. En mobil smartphone eller tablet er vel særligt velegnet når man er på farten og udenfor hjemmet.
Én enkelt bruger kunne have afsluttet tråden ved at give det præcise og simple svar uden at skulle kritisere andre brugeres behov for eller ønske om at bruge tekst-tv, men alligevel så har nogle åbenbart så meget tid i overskud, at de ikke har andet at tage sig til end at skulle forsøge at pådutte andre sine "moderne vanemønstre" og uhensigtsmæssigt argumentere for at at andre er helt galt på den.
Uanset hvor lidt eller hvor meget et tekst-tv modul koster, så har man betalt for det og derfor slet ikke til diskussion om man skal bør undlade at gøre brug af det.
Håber denne tråd nu kan hvile i fred...amen!
Nogle forsøger at lægge telefonen fra sig og så vidt muligt glemme/ignorere den når de flader ud foran tv'et. Andre farer op hører de bare det mindste bip eller en svag vibratorbrummen fra sin mobilen.
Selv en tablet gør at man skal sænke hovedet i en ergonomisk usund vinkel fremfor at læse de ønskede informationer på et stort tv lige fremme i øjenhøjde. En mobil smartphone eller tablet er vel særligt velegnet når man er på farten og udenfor hjemmet.
Én enkelt bruger kunne have afsluttet tråden ved at give det præcise og simple svar uden at skulle kritisere andre brugeres behov for eller ønske om at bruge tekst-tv, men alligevel så har nogle åbenbart så meget tid i overskud, at de ikke har andet at tage sig til end at skulle forsøge at pådutte andre sine "moderne vanemønstre" og uhensigtsmæssigt argumentere for at at andre er helt galt på den.
Uanset hvor lidt eller hvor meget et tekst-tv modul koster, så har man betalt for det og derfor slet ikke til diskussion om man skal bør undlade at gøre brug af det.
Håber denne tråd nu kan hvile i fred...amen!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto