Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HrJensen1
Hvorfor skal du bruge text-tv på en OLED skærm?

-Hvis det er for at se tv programmerne, så bruger man bare guide funktionen på fjernsynet.

-Er det for at læse nyhederne, så bruger man sin telefon, ipad eller andet.

-Skal du have undertekster på DR kanalerne, så skal du bruge undertekst funktionen på fjernsynet. Den virker også nu på YouSee.
Af HrJensen1
sokken skrev: 11 apr 2020, 10:52 Bare fordi du gør sådan så behøver andre ikke at gøre det
Du øger den teoretiske risiko for burn-in ved at bruge text-tv. Så hvorfor løbe den risiko, når man kan undgå den, bare ved at bruge 2 andre funktioner på fjernsynet, som kan give programoversigt og undertekster...? Ja, ,den med nyhederne kan ikke erstattes med andet end et andet elektronisk udstyr. Men er det ikke bedre at gøre det på den måde, end du kan læse sportsnyhederne permanent om 3-4-5 år?
Af Beckham
Sorry...kunne ikke lade være med at grine\smile lidt af den her samtale. Vi er i 2020 og så må man ikke bruge TTV på ens fine nyindkøbte tv? Skøre tider vi lever i....:-)

Forstår selvfølgelig fuldt ud argumenterne, men alligevel lidt skørt når man tænker over det....
Af Axlon
HrJensen1 skrev: 11 apr 2020, 10:56
sokken skrev: 11 apr 2020, 10:52 Bare fordi du gør sådan så behøver andre ikke at gøre det
Du øger den teoretiske risiko for burn-in ved at bruge text-tv. Så hvorfor løbe den risiko, når man kan undgå den, bare ved at bruge 2 andre funktioner på fjernsynet, som kan give programoversigt og undertekster...? Ja, ,den med nyhederne kan ikke erstattes med andet end et andet elektronisk udstyr. Men er det ikke bedre at gøre det på den måde, end du kan læse sportsnyhederne permanent om 3-4-5 år?
Så er det jo godt det kun er en teoretisk risiko O_O O_O
Af lennon
Beckham skrev: 11 apr 2020, 12:26 Sorry...kunne ikke lade være med at grine\smile lidt af den her samtale. Vi er i 2020 og så må man ikke bruge TTV på ens fine nyindkøbte tv? Skøre tider vi lever i....:-)

Forstår selvfølgelig fuldt ud argumenterne, men alligevel lidt skørt når man tænker over det....
Jeg griner så,fordi TTV i min verden er en forlængst afdød feature, som man brugte i det forrige årtusinde . .
Brugeravatar
Af bbplayer
lennon skrev: 11 apr 2020, 14:37
Beckham skrev: 11 apr 2020, 12:26 Sorry...kunne ikke lade være med at grine\smile lidt af den her samtale. Vi er i 2020 og så må man ikke bruge TTV på ens fine nyindkøbte tv? Skøre tider vi lever i....:-)

Jeg griner så,fordi TTV i min verden er en forlængst afdød feature, som man brugte i det forrige årtusinde . .
:) Der er vi så heldige din verden er meget lille. For virkeligheden er jo en anden end den i din verden.
Af HrJensen1
Spørgsmål er, hvorfor er man interesseret i at købe en OLED skærm, når man kan få en traditionel LED skærm til det halve eller mindre, og man så stadig bruger tekst-tv? Er det gamle hr Hansen, som er vandt til at bruge det gennem de seneste 30 år, og ikke kan finde ud af en tablet, er det da også fløjtende ligegyldigt om han har en OLED eller en LED.

Bare fordi at en bil kan køre optil 6000 omdrejninger på motoren, behøver man ikke udnytte det, og så komme til mekanikeren, og sige at motoren allerede er brændt sammen efter få tusinde kilometer - for det skal den jo kunne klare... Man kan også passe lidt på tingene, og tage sine egne forholdsregler
Brugeravatar
Af bbplayer
HrJensen1 skrev: 11 apr 2020, 17:54 Spørgsmål er, hvorfor er man interesseret i at købe en OLED skærm, når man kan få en traditionel LED skærm til det halve eller mindre, og man så stadig bruger tekst-tv? Er det gamle hr Hansen, som er vandt til at bruge det gennem de seneste 30 år, og ikke kan finde ud af en tablet, er det da også fløjtende ligegyldigt om han har en OLED eller en LED.
Sikke en gang vrøvl.

De forhold kan slet ikke sammenlignes, eller omvendt, så udelukker du jo alle fra 20 år som ikke har interessen og hele vejen op. De unge køber da det som anbefales når de har råd, også selvom de ikke kender forskel på UHD eller FullHD eller om det er HDR eller SD osv,osv... Så det hopper jeg ikke på.

Flere kvinder kan ikke bruge fjernbetjeningen på TV, så gør du dem altså til hvad nu? De har helt sikkert styr på facebook og andre apps, eller hvad tror du så nu..

Fordi man bruger A gør ikke en til en som ikke kan bruge B, det er for dårligt et argument her.
Af George1
Hm jeg bruger så tekst tv nem og hurtig info.
Hvis fjernbetjeningen er problemet koster en med tydelige taster ikke mange bas øre.
Eller er det risikoen for burn inn der er problemet??
Bortset fra det forstår jeg ikke en dyt af debatten, sorry