Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af The Mann
Jeg har købt et Sony 32V2500 fladskærm som jeg syntes er et OK TV, men gud hvor fik jeg en overraskelse da jeg første gang ville bruge min "nye" HDMI input fra min DVD som var købt til formålet.

HDMI indgangen aktivere ikke sig selv lige som Scart stikket gør, for satan et tilbage slag, jeg vil næsten hellere benytte Scart stikket uanset opløsningen.

Normalt hvis man sidder og ser f.eks. TV2, så finder på at man vil se en DVD eller et gammel VHS bånd, så aktivere de automatisk når scartstikkes bruges, men **** om HDMI (det smarte digitale stik) ikke gør det. hvem er den fucking ingeniør som har være så pisse idiotisk at designe med røven....
Brugeravatar
Af azrael
Det lidt sjovt du siger det. Jeg plejede at brække ben 8 af (den der styrer automatisk skift til video etc.) fordi jeg var pissetræt af at tv'et gjorde det. Sådan er vi jo forskellige... :)
Af M-Sniper
Det var da en hård tone...

Jeg vil så sige hvem er den ingenør som kunne finde på at sende 12V signal igennem et virvar at kabler og dermed øge muligheden for støj.
Så har man to scart ovenpå hindanden, og så har man købt skod scart som der flyder rundt i fødevare butikker, så de lidt for lange så ligger de i cirkel, og så kender vi fra fysikken, at støm der ligger i en cirkel... Magnetisme...

Jeg kan ikke se problemet i at trykke på en tast, for at komme over på HDMI indgangen.

Et andet problem med scart kan yo lige præcis være at man er i gang med at se en film via tv eler dvd.
men husker lige at skulle optage noget på HDD eller videon, så når man tænder så slår den aut. over på scart signalen.

Det bare min mening...

Men åbenbart er sloganet nu til dage
Længe leve dovenskabet.
Af The Mann
Dovnskab skriver du, og støj. normalt når man designer noget nyt og sørger man for at forbedreret i forhold til de gammle, i udvikling er det altid dumt at gå 3 skridt tilbage. dvs. svare til at man køre i moderne biler idag, og imorgen køre biler fra 50 ´erne.
kvaliteten og komforten skal forbederes løbende og ikke forringes. hvillket burde være en naturlig ting.

Støj, du ved åbenbart ikke en pind om elektronik, og er utvivlsomt ikke uddannet inden for området. 12V signalet man brugte i Scartstikket har ikke en pind indflydelse på støjen. men det har den interferance imellem de signal kabler som har variabel signaler. dvs. linie signalerne, og i gode kabler skærmer man dem normalt.

men da et HDMI stik består at udelukkende af digital overførelse, dvs. "1" og "0" er der en micro som modtager de data ord (byte), og den ved om den får et brugbar signal eller om der ikke er, derfor er det verdens letteste feature at lave. og det gør bruger venligheden en million gange bedre, for en så simpel ting.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror i høj grad det er et spørgsmål om personlige præferencer. Jeg kan ikke døje den feature ved scart - jeg skal nok selv bestemme hvornår der skal skiftes :)
Af M-Sniper
Det korrekt jeg ikke brilliere med ohm, watt, interferance osv, og rigtig jeg ikke er udd. indefor elektronik.
Men du er lidt selv inde i det... jeg citerer " og i gode kabler skærmer man dem normalt."
jeg vil gætte på 80% måske mere har kabler i den billige ende. dvs. dårlig afskærmning.
I HDMI kablerne tror jeg ikke der er så stor foreskel på et billig og dyr kabel, som du selv siger det er 0 og 1 taller...

jeg er personlig ligeglad om den gør det eller ej, men jeg har da også været ud for at det 12 v signal der kommer i tv'et via video eller dvd. er med til at forstyre... enten at videoen/ er gået lidt i udu men virker trods alt.. og sender skift signalet selvom man vil se et andet program..

Det ville være irreterende...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der har tidligere været indlæg ang. kvaliteten af HDMI kabler, hvori du kan læse om forskellene på et dyrt og et billigt kabel og hvilken konsekvens det har.
Af Peter Garbæk
yakken skrev:Jeg tror i høj grad det er et spørgsmål om personlige præferencer. Jeg kan ikke døje den feature ved scart - jeg skal nok selv bestemme hvornår der skal skiftes :)
Ja vi er alle forskellige.. jeg er træt af min dvd afspiller overtager billedet på Tv'et når kæresten sidder og ser Venner når jeg vil høre baggrundsmusik over anlægget!
Af IvRak
Det sørgelige er at man ikke har valget.

På mit gamle analoge fjernsyn, kunne man stille hver enkelt scartindgang til om den skulle følge signalet eller lade være. Min var sat til at følge.

Med mit nuværende setup med HDMI kabler, kan man ikke vælge det overhovedet. Og det ville være den nemmeste ting i verden at lave det en option som man kunne slå fra eller til alt efter forgodtbefindende. Fjernsynet skal jo bare "lytte" til HDMI portene, og hvis der kom signaler lige pludselig, tjekke hvad det så skulle gøre (ignorere det, måske spørge om man ønskede at skifte, eller blot skifte indgang).

Hvorfor det ikke er en valgfri option er mig en gåde. Jeg ville sætte min PS3 indgang til altid at skifte ved signal, og min DVD indgang til at lade være / spørge.