Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Spooker
Hjælp!
Mit gamle 37" billedrørs-tv er ved at dø. Jeg skal derfor have et nyt fladskærms-tv, og gerne 47".

Men min viden omkring de nye teknologier, er helt i kælderen. Jeg søger derfor jeres hjælp, råd og vejledning til at finde et godt (det bedste) tv i prislejet omkring de 20 kilo (+/-). Det skal bruges til kabel-tv (lokalt kabelnet), DVD og på sigt Blue-ray.

Jeg er ikke til det ene mærke frem for det andet. Prioriteringen er:
Billedet/kvaliteten
Design
Lyd
Af Frederikwibe
Prøv engang bare at bruge 15-30 min. på et se igennem et par af siderne her på forummet...

Så tror jeg at du vil blive klogere, og ved at læse bare nogle få tråde vil du ud fra de behov som andre har haft, nok kunne finde ud af hvilke fjernsyn der for dig er interessante...

MVH
Af khougaard
Gå ind i menuen til venstre, tv-skærme og tjek købsanbefalinger og awards, så er du godt på vej :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er vist kun ét TV du bør se på:
Pioneer PDP 428XD
Af Spooker
Jeg har skam brugt rigtig meget tid på siden, læst alle trådene, anbefalingerne, awards og anmeldelserne, men der er rigtig mange gode bud med for og imod. Derfor er det lidt svært, at vælge den ene frem for det andet.
Jeg var oprindeligt faldet for Philips 47PFL9732F, men det er vist ikke så fantastik igen, ud fra de tests jeg har læst om det. Ambilight tiltalte mig desuden meget.
Derfor appelerer jeg til jeres viden og kendskab inden for området. Jeg er til HDTV, da der er kort afstand til skærmen, så hvis I kan guide mig lidt mere, ville jeg sætte pris på det.

Mvh
Af Cybersovs
Jeg har lige købt et Pioneer PDP 428XD det sparker mega R..

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men smut ind forbi Tape Connection hvis du har mulighed for det, og se på deres udvalg, de plejer også at give en ret objektiv rådgivning, men der er jo kun en der kan ta' beslutningen om hvad det er der skal hænge på vægen..

Happy hunting!
Af Mads...
Har du overvejet hvor vidt du ønsker en plasma- eller LCD skærm?

Hvor tæt kommer du til at sidde på skærmen? Uanset om du får full HD eller ej, skal man sidde en vis afstand til en 47" skærm for ikke at blive sindssyg.
Af Spooker
Uden at kunne begrunde det yderligere, er jeg mest til LCD. Siddeafstanden er i værste fald 1½ m. "Favoritsofaen" står ca. 3-3½ m fra skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke har nogen yderst fornuftige argumenter for at vælge LCD, så er det stadig 428XD der er det rigtige valg.

Alle TV kan klare HDTV. Fuld HD er en anden sag, men på 3 m afstand er dette slet ikke aktuelt. Hvis du alligevel ikke har nogen fuld HD kilder at vise materiale fra, så er det slet ikke noget du bør tænke på.