Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Først vil jeg lige sige tak for en rigtig god side, er blevet meget klogere, men desværre også meget mere i tvivl.

Jeg står Pt til at skulle købe ny computer med det hele, også skærm. Jeg er gamer (hovedsageligt wow) og derfor skal min skærm selvfølgelig kunne køre dette perfekt. Desuden er jeg under unddannelse som mediegrafiker, dette spiller selvfølgelig også en rolle da den gerne må være lidt fornuftig i den retning.

Jeg har en samsung 206bw som jeg er glad for, men vil have noget som er større og med bedre opløsning, både pga wow og arbejde.

Først faldt mit valg på 245B pga størrelse, opløsning og selvfølgelig den vildt lave pris. Men efter lidt læsning her på siden er jeg bange for at den ikke lever op til mine krav.

Så er spørgsmålet, er det 3000kr mere værd at købe 245T som har et meget bedre panel(s-pva), især til det grafiske, og vil denne skærm egne sig til gaming?

Dvs 245B ( TN panel) VS 245T (s-pva panel)
3000kr vs 6000kr (ca)

Andre forslag til skærme som passer til mig er også meget velkommen, det skal bare helst ikke over de 6k som 245T koster.

På forhold tak for hjælpen!
Af Daniel_dbs
Det er lige 2k sparet, meget rart, kan se at det er den du selv bruger, så må den jo være af god kvalitet. Læste også at det er noget med at man kan få flyttet garantien, så det er jo perfekt.

Eneste jeg nu er lidt bekymret over er de 24 tommer, jeg har en siddeafstand på ca. 75-85 cm fra øje til skørm, er 24 så for stort?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er vel normal siddeafstand, så det skulle ikke være noget problem. Punktstørrelsen er lidt større end på end 20" skærm - jeg selv sidder tættere på end 85 cm.
Af JonasThyssen
Jeg sidder 60cm fra min 24" skærm og det er ikke så overvældende som jeg troede.

og hvis din skærm kan pivot så er det bare endnu federe og sidde og arbejde ved, især i InDesign.

Jeg var ude i butikkerne for at sammenligne skærm størrelser og dér synes jeg at 24" var alt for stort og at 22" ville være helt perfekt. Men nu er jeg sq glad for at det blev en 24" alligevel.
Af Jackal^
yakken skrev:Hvis du køber hos pcbuyit.co.uk kan du få Dells version af 245T, 2407WFP-HC for færre penge:
http://www.pcbuyit.co.uk/
Lyder som et godt tilbud, men vil den garanti gælde i DK og hvordan er det med strømstik i U.K. ift. DK?
Af Gabba
Jeg er ejer af en Samsung 245B, og jeg kan blot sige, at den er aldeles ubrugelig til grafik/fotoredigering. :((

Der er synlig forskel på lysniveauet mellem top og bund, og hvis du rejser dig, bliver skærmen næsten helt hvid. Glider du ned i stolen, bliver den næsten sort (overdrivelse fremmer forståelsen).

Jeg har lært at leve med det, men jeg vil på det kraftigste fraråde dig denne skærm, hvis du er under uddannelse om grafiker. I det tilfælde er en god skærm jo et værktøj, som du sagtens kan forsvare at bruge lidt ekstra penge på, hvadenten du skal rationalisere det over for dig selv eller andre (banken..?)

Du ville have svært ved at vurdere lysniveau på et foto for eksempel. Jeg er bare glad for jeg har gemt min gamle Sony billedrørsskærm, hvis jeg skal lave seriøs fotoredigering.

Men det er klart fedt med 24'' !!! :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jackal^ skrev:Lyder som et godt tilbud, men vil den garanti gælde i DK og hvordan er det med strømstik i U.K. ift. DK?
Der er flere andre herinde der har købt den i UK og det skulle være muligt at få garantien til at dække her i DK. Læs et par af de andre tråde (søg evt. på firmanavnet) for at få flere oplysninger.

Der er ikke noget dansk strømstik med. Det skal du selv købe. Det skal blot være et magen til det der går fra din stikkontakt til din PC.
Af Jackal^
yakken skrev:
Jackal^ skrev:Lyder som et godt tilbud, men vil den garanti gælde i DK og hvordan er det med strømstik i U.K. ift. DK?
Der er flere andre herinde der har købt den i UK og det skulle være muligt at få garantien til at dække her i DK. Læs et par af de andre tråde (søg evt. på firmanavnet) for at få flere oplysninger.

Der er ikke noget dansk strømstik med. Det skal du selv købe. Det skal blot være et magen til det der går fra din stikkontakt til din PC.
Jep, jeg har allerede været de andre tråde igennem... :)
Af Daniel_dbs
Mange tak for de gode råd og gabbe for at pointere at den anden er crap til mit erhverv :P, og 4500kr fra england til forskel fra 5800 i danmark er jo vildt.

Men nu er der bare et problem, den siger at de ikke sender til DK!?

Havde lige sat mig klar med mit visakort :(

Edit: har set at man bare skal kontakte dem, så sender de den til DK, fantastisk forum dette!

Endnu mere edit: Total god karma, var sgu en som have en helt ny til salg her på forumet fra i går af. Så nu får jeg den sgu på bordet i dag, glæder jeg mig satme til!