Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af renoholm
Hej

Jeg er ny her på flatpanels. Og efter at have søgt lidt på Fleggaard og Tyskland, fandt jeg ikke det jeg søger.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen har købt fladsskærmstv ved
Fleggaard i Tyskland. Og i den forbindelse om deres erfaringer med det.

Vi går efter et Philips, Sony eller Samsung TV i størrelsen 37". Er der nogen som kan anbefales ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor ikke sætte prisrammen i stedet for at fastlåse jer på en producent? Af de tre er det Sony der generelt set leverer den bedste ydelse - de har dog ikke ret mange 37" modeller.
Af renoholm
Jo en prisramme vil måske hjælpe. Rammen er ca. 10.000,- og vi har kig på flg. modeller:

Philips 37PFL7662d (Full HD) pris: 8699,- ved Fleggaard

Sony Bravia KDL-37P3000 TV pris: 6795,- ved 123 www.nypris.dk

Vi synes prisen på Philips ved Fleggaard er relativ attraktiv for et Full HD TV. Vi vil samtidig investere i Philips HTS 8100 sourround system. Det fås ved Fleggaard til 5.999,-

Vi går selvfølgelig efter "best value for money" ! ;)
Af TYBO
Er I meget nærsynede siden i vil have et 37" i full HD ?
I skal jo sidde ca. 1 meter fra skærmen før I får noget ud af full HD.

Det er i hvert fald ikke best value for money.

Generelt har jeg ikke set noget ved fleeggård som har været specielt billigt.

Bedste TV for pengene er nok stadig:
http://www.danskitlager.dk/tv/plasma/42 ... 56_da.html

I hvert fald billigt for sådan en skærm.
Af renoholm
Da vi max. kommer til at sidde 3 - 3,5 meter fra skærmen, har vi fået oplyst at vi bør gå efter en 37" eller 40".

Hvorfor vi har philips i tankerne, er også lidt designmæssigt, da dette TV har de samme mål, i bredden, som lydanlægget. Her synes vi det vil se pænt ud på væggen. Men hvis TV'et er lidt bredere kan det også gå.

Er der et 40" som er anbefalelsesværdigt ? Et bud herfra kunne måske være Sony KDL 40W2000 som fås til 8.999,-
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På den afstand kan du ikke se om det er et fuld HD TV eller ej - det er et løfte. Du kan evt. forsøge at overbevise dig selv ved at kigge på vores applet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Til 10.000 kr. kan du få andre og bedre TV (dog uden fuld HD) og du behøver ikke køre til Fleggaard for at købe det. Jeg vil umiddelbart anbefale dig at se på et plasma-TV i den prisklasse, såsom Samsung Q97 eller Panasonic PX70. Disse TV giver dig en langt bedre "value for money".

Hvis du vil gå efter en tysk model af PX70, så hedder den PX71 og er identisk med PX70. Det er muligt at du kan finde den billigere dernede.