16 mar 2020, 18:22

Jeg er gammel HIFI nørd, men røg på "pension" med den hobby, efter en øreskade:-(
Så jeg har rodet meget med stereo setups, af alle mulige slags. God lyd, er jo subjektivt. Til dit behov forstiller jeg mig, at det "bare" skal være, en balanceret lyd, som lyder "rigtigt". Og skal det være soundbar, så skal du rigtig højt op i pris, hvis det skal lyde lækkert. Jeg kan bedst lidt en "rigtig" højttaler, med "rigtige" enheder og mht balanceret lyd, så har netop Sony, fået gode ord med på vejen, med deres surround amps. Og med dem og især brugt, for man rigtig meget for pengene. Den jeg linkede til, har også bluetooth, wifi og en lille skuffe til småkager og lyden er "rigtig fin" og balanceret:-)
HIFI Klubben, har et mærke, som hedder Argon og det er et "bang for the buck" mærke, som også fås i hvid. Så køb trygt en Dali center højttaler og måske Dali hele vejen rundt? 
Der kommer så meget lyd, ud gennem centerkanalen, så den vil du ikke "gå ned på", hvis du satser på "fin lyd" Og holder du af at se film, så vil du glæde dig over, hvor fedt, selv et "mindre" surround setup, kan forbedre filmoplevelsen :-)

LG C9 55"  Sony STR-DN850 surround Panasonic UB700 og et mindre DALI/Aragon satellitter, som er bundet af, med 2 stk SVS PB 1000 subs