Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SonyCPH
bendix skrev: 08 mar 2020, 13:31 Jeg ville helt klart også bruge et Apple tv, jeg havde en Sony OLED før og brugte aldrig smart delen fordi det var for langsomt og kluntet.

Apple styresystem kører super og uden problemer, din fjernbetjening kan styre det uden køb af universal fjernbetjeninger. Mht kabel rod, så er det 2 kabler- 1 til strøm og 1 til HDMI.

Du får også mulighed for at blive ved med st opdatere styresystemet hvor mit “gamle” Sony på 2 år ikke længere modtager nye styresystemer.
Sony havde et problem med at få Android TV til at performe før seneste generation af os, helt enig.

Ældre versioner kan performe decent med lidt tweeking

Opdatering - ja det duer simpelthen ikke hvis producenterne ikke opdaterer.
Af SonyCPH
Torben Rasmussen skrev: 08 mar 2020, 14:29 @SonyCPH: Hvilke af de nævnte fordele mener du LG’en mangler ift Sony? Det beror vel primært på, at du mener, at man skulle få et bedre smart-TV, men dertil må jeg nok erklære mig uenig. LGs interface og WebOS-platform kører bedre end Sonys Android gør.

Jeg ville ikke undvære ekstern lyd ift lyden på mit Sony OLED. Til sporadisk brug er det fint nok, men til filmbrug, så kommer det hurtigt til kort.
Jeg er ikke kvalificeret til at konkludere hvad Android TV måtte have af fordele i forhold til LG webOS

Men han er tydeligvis ikke tilfreds siden han vælger at bruge AppleTV.

I forhold til lyd - tjah Smag og behag er forskelligt.

I forhold til integreret Vs box løsning: Integreret har fordele og ulemper, jeg har bare rigtig svært ved at se hvad et Apple tv kan som et integreret velfungerende os ikke kan.

I mine øjne er det nærmest ingenting, og så kommer de integrerede til at stå stærkt.
Af SonyCPH
lennon skrev: 08 mar 2020, 15:07 De andre har svaret på fordelene v ATV
Jeg optager flowTV via min YouSee box
Xtra strømforbrug er under bagatelgrænsen
Husker ikke prisen på min Logitec , kun at der var kampagne og ca halv pris . .
Enig - kabler er ofte en udfordring .
Så du har både et os på TV'et, end Yousee Android box og et Apple tv ?

Det giver da slet ikke mening hvis du kan købe integreret der virker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan da sagens følge ønsket om at bruge ATV frem for WebOs, Tizen eller Android. Det fungerer bedre, kan rent faktisk finde ud af at skifte frekvens, og så integrerer det ret smooth med din Apple konto, hvis du er på den vogn. Mit TV kører via ATV 99% af tiden og styres fuldt ud af dens remote.
Af SonyCPH
Torben Rasmussen skrev: 08 mar 2020, 16:06 Jeg kan da sagens følge ønsket om at bruge ATV frem for WebOs, Tizen eller Android. Det fungerer bedre, kan rent faktisk finde ud af at skifte frekvens, og så integrerer det ret smooth med din Apple konto, hvis du er på den vogn. Mit TV kører via ATV 99% af tiden og styres fuldt ud af dens remote.
Jeg kan også sagtens følge ønsket, men smed selv min Apple tv på porten da den intet kunne som AndroidTV ikke klarer bedre.

Integreret giver store fordele og muligheder som du bare ikke har når processoren ikke er sammen med input.

Ekstern boks er i sagens natur en sekunds løsning, da det udelukker håndtering af flow tv streame
Brugeravatar
Af bendix
Så tror jeg ærlig talt ikke du benytter smart tv ret meget hvis du syntes Android kan det samme som et Apple tv.
Lad mig kort skitsere- Android tv har ikke ITunes udlejning og køb samt Apple TV+- ingen andre tjenester kan konkurrere med Apples katalog. Apple Arcade til kvalitets spil. Bedre OS- lyd output valg- langt flere apps fra din tv udbyder. Så du kan tilgå udsendelser og starte forfra. Feks stofa app. Ja man kan Chromecast- men hvad skal ungerne så gøre hvis forældrene ikke er hjemme. Infuse til Apple tv Osv Osv
Senest rettet af bendix 10 mar 2020, 14:21, rettet i alt 1 gang.
Af SonyCPH
bendix skrev: 09 mar 2020, 21:36 Så tror jeg ærlig talt ikke du benytter smart tv ret meget hvis du syntes Android kan det samme som et Apple tv.
Lad mig kort skitsere- Android tv har ikke ITunes udlejning og køb samt Apple TV+- ingen andre tjenester kan konkurrere med Apples katalog. Apple Arcade til kvalitets spil. Bedre OS- lyd output valg- langt flere apps fra din tv udbyder. Så du kan tilgå udsendelser og starte forfra. Feks stofa app. Ja man kan Chromecast- men hvad skal ungerne så gøre hvis forældrene ikke er hjemme. Mulighed for AirPlay 2 af lyd. Infuse til Apple tv Osv Osv
Selvfølgelig bruger jeg smart tv delen. Nedladende kommentarer som den du starter med er nok ikke godt for debatten.

Jeg tror egentligt nærmere det er dig der ikke har sat dig ind i andre muligheder.

Nej AndroidTV har ikke itunes, men er hav af andre tjenester, deriblandt Googles konkurrent.

Nej AndroidTV har ikke Apple arcade, men Stadia understøttelse snart, GForceNOW kører upåklageligt og Google Play er yderst velfungerende

Bedre OS lyd ?
Jeg har understøttelse af alle lydformater ?

Langt flere apps fra tv udbydere ?
Det er en forældet påstand. Nærmest samtlige udbydere understøtter nu AndroidTV, og et hav af udbydere laver boksløsninger baseret på AndroidTV, så understøttelse er i klar vækst, og med mange programmerings timer lagt.

Airplay2.
Nej ingen understøttelse af airplay2 men fuld understøttelse af cast, hvilket giver mindst samme kvalitet.

Alt i alt er dit indlæg jo desværre blot et udtryk for din religion, intet andet.

Du har aktuelt INTET nævnt som jeg ikke kan med et AndroidTV, men blot liret nogle apple produkter af.

Jeg spørger igen - hvad er det et AppleTV kan som ikke løses præcist lige så fint af et tv med integreret soc ?

Jeg kan nævne en hel del ting som AppleTV ikke kan og sandsynligvis aldrig kommer til at kunne:
Dyb integration mellem flowtv og brugerflade
CLI
print server
Styring og omkonfiguration af fjernbetjening
PIP integreret i styresystem.
Kører alle Android telefon apps via sideload
Osv
Brugeravatar
Af bendix
Det var bestemt ikke ment som nedladende- men jeg har haft Sony Oled med Android Oreo/pie. Det er mildt sagt ikke tilstrækkelig for mig.

Googles konkurrent på Filmudlejning/køb kan slet ikke sammenlignes. Den er aldrig med i de flestes betragtninger- netop også derfor LG nu tilbyder den mulighed på deres tv.

Jeg ville ønske jeg var i din situation og ikke havde de behov for smart tv som jeg har- det gør alt andet lige, livet lettere. :-)

Som en side note så er Sonys implementering af Dolby Vision kendt for at være lidt mangelfuld på deres Android tv. Det var derfor den blev så forsinket. Derfor lavede Dolby en version der ikke lader tv’et styre processen alene- simpelthen fordi SOC manglede kræfter. Det er bla en deal breaker for mig.
Af SonyCPH
Du sniger dig udenom spørgsmålet, og kommer med intet.

Hvad er det for ting du mener at kunne som et Android TV ikke kan.

Ikke produkter men teknikker/løsninger.

Jeg har en Apple tv boks, men har skrottet den, da Android tv kan alle de samme ting + en hel del mere.

Integreret er uanset religion smartere i forhold til de muligheder det giver, men det har selvsagt også sine begrænsninger - som nævnt tidligere i tråden: opgraderinger osv.
Brugeravatar
Af bendix
For mig som bruger er jeg ligeglad med teknikken-/løsninger. Det er produkterne/ mulighederne for mig som slut bruger der er væsentlig. Og der kan Android tv ikke imødekomme mit forbrug.

Du kan forsøge at læse mine indlæg igen, men med et lavere blodtryk- så forstår du givet de forskelligheder jeg finder vigtigt.

God dag
Af SonyCPH
Du holder dig til din Apple religion - helt ok.

Men du kan vel godt se hvad integration giver af muligheder - forestil dig et tv med Apple tv som styresystem.

Blodtryk ?

Mon ikke du skulle tænke over hvad det er for en holdning du lægger for dagen i en seriøs debat ?

Jeg er klar over at det kan virke provokerende for dig at blive udfordret men come on - det er jo ikke en børnehave.
Af lennon
SonyCPH_ Der var i lang tid dybest set ingen (lovlige) alternativer til AppleTV hvis man ville have adgang til film i 4K HDR . OK,du kunne købe skiver eller se noget egenproduktion på Netflix - men nye premierefilm så hed det Itunes.
Og jeg er helt enig med både Bendix og Torben Rasmussen - Apple boxen giver bare generelt et mere komplet og smooth set-up, end det indbyggede android. Vi kan allesammen drømme os væk fra eksterne bokse, men der er for mig at se laaaannngt til det mål .Jeg har overfladisk også stiftet bekendtskab med Shield,som ikke lige var min kop the. Lige som Bendix er jeg fløjtende ligeglad med om det hedder Apple eller noget andet - bare det virker optimalt for mig.
Af George1
SonyCPH skrev: 10 mar 2020, 14:29 Du holder dig til din Apple religion - helt ok.

Men du kan vel godt se hvad integration giver af muligheder - forestil dig et tv med Apple tv som styresystem.

Blodtryk ?

Mon ikke du skulle tænke over hvad det er for en holdning du lægger for dagen i en seriøs debat ?

Jeg er klar over at det kan virke provokerende for dig at blive udfordret men come on - det er jo ikke en børnehave.
Jep du leger med ilden, dette ellers udmærkede site, dyrker næsten uden undtagelse uhæmmet Apple og OLED.
Før var det OLED politiet nu også Apple politiet.
Men menings-udvekslinger er godt især når de stikker ud fra normen, da det giver debat/viden som måske ikke lige kom frem ellers.
Dette er min mening andre kan have deres.
Af SonyCPH
George1 skrev: 11 mar 2020, 11:36
SonyCPH skrev: 10 mar 2020, 14:29 Du holder dig til din Apple religion - helt ok.

Blodtryk ?

Jep du leger med ilden, dette ellers udmærkede site, dyrker næsten uden undtagelse uhæmmet Apple og OLED.
Før var det OLED politiet nu også Apple politiet.
Men menings-udvekslinger er godt især når de stikker ud fra normen, da det giver debat/viden som måske ikke lige kom frem ellers.
Dette er min mening andre kan have deres.
Enig. Trist holdning der bliver lagt for dagen af en Apple fan.