Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
Lige før denne tråd er så tilpas komisk, at den kunne være startet af en troll.
Undskyld til planeten, for vores allesammens overforbrug, da mange her på dette site jo er storforbrugere af elektronik som under fremstilling belaster kloden.
Fint nok at starte denne debat, men mon ikke den høre hjemme under et andet forum end F.P.
Af Globulus
@bbplayer

Så du mener altså, at det er i orden at man sparer nogle få kr. på elektrolytkondensatorer i et TV til 10.000 kr. med det resultat at strømforsyningen er kaput efter nogle få år når den ellers kunne have holdt i 10 år eller mere?

Eller at en printer er programmeret til at holde op med at virke efter X antal udskrifter?

Eller at en cykel begynder at ruste efter den er blevet udsat for den første regnbyge?

Uanset hvor høj eller lav kvalitet der er tale om går der i mange tilfælde nogenlunde den samme mængde ressourcer til fremstilling og transport.

Jeg reagerede på et indlæg om, hvordan planetens ressourcer blev anvendt, og her finder jeg, at ressourcerne - de samme begrænsede ressourcer - kunne bruges på at fremstille produkter, der ikke skal recycles i løbet af få år.
Af Stein
Jeg giver sgu tråd starter ret i det her.
Er sgu resurse spild .
Og er sgu ikke i orden at man bare smider lortet væk.
Og det at nogle her straks skal møge ham til , ja det kender jeg godt til , straks man ikke har samme mening og holdning , så skal man ned med nakken.
Det er ikke ok , enten argumenterer eller taler ordentligt , ellers hopper man videre til næste indlæg .
Af Globulus
George1 skrev: 29 feb 2020, 10:05 Lige før denne tråd er så tilpas komisk, at den kunne være startet af en troll.
Undskyld til planeten, for vores allesammens overforbrug, da mange her på dette site jo er storforbrugere af elektronik som under fremstilling belaster kloden.
Fint nok at starte denne debat, men mon ikke den høre hjemme under et andet forum end F.P.
Eller blot interesserer sig for emnet.

Min PC er fra 2015, mit TV er fra 2013, min vaskemaskine er fra 2009, mit stereoanlæg(!), støvsuger og mikroovn har alle ca. 25 år på bagen, osv osv. Jeg ejer ikke meget - om noget - der kunne indbringe noget af betydning på brugtmarkedet alene pga. dets alder, men tingene har netop den alder, de har, fordi jeg køber kvalitet, forstået som ting, der passer til mine behov og forventes at være funktionsdygtige i mange år.

Jeg kan godt ryste en lille smule på hovedet af dem (ingen nævnt, ingen glemt), der udskifter deres TV (for at holde os til emnet) hvert andet år, selv om det, de har, intet fejler. Men disse tilfælde ligger lidt udenfor diskussionen så længe der er tale om produkter, der sendes videre i fødekæden så andre har glæde af dem og ikke produkter, der skrottes pga. defekter.