Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja endnu et "hjælp til valg af TV" jeg ved det GODT, men håber i stadig vil give mig råd til hvilket TV der er det bedste valg?

Jeg overvejer disse fra tilbudsjagten her på siden.
Nogle er kantbelyst, én er bagbelyst.

Tv'et skal bruges til film og TV streaming. Hvilket TV ville i vælge, i forhold til billedkvalitet, som jeg selvfølgelig godt ved ikke er noget at råbe hurra for ;)

https://www.flatpanels.dk/samsung_ru7105_2019.php

https://www.flatpanels.dk/lg_um7100_2019.php

https://www.flatpanels.dk/samsung_ru7105_2019.php

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels
Det ville være noget nemmere (og bedre) at hjælpe dig, hvis du oplyste lidt om hvor meget du vil ofre på sagen ? Det kunne jo være at der fandtes andre og bedre TV i den prisklasse du befinder dig i ?
Men det Panasonic du linker til ville jeg uden tvivl vælge, hvis prisen skal holdes så lav som muligt.
Det har du selvfølgelig helt ret i, min fejl! Jeg vil gerne holde mig omkring de 3, Max 4000 kr.

Er det bare er bedre TV det Panasonic eller hvad er grunden til det du ville vælge det?

Kan lige nævne, at styresystem, SmartTV, betjening osv. Er fuldstændig ligegyldigt for mig, da det udelukkende vil blive brugt med enten en computer eller Chromecast
Med det budget du nævner...
Der ville jeg uden at tøve vælge LG s model.
Du får til trods for Elgigantens påstand om det modsatte 100 hz billedbehandling. Det skal blot aktiveres.
Har selv et LG. Det gør hvad det får besked på ganske enkelt fordi styresystemet (Linux) er bedre og mindre sårbart opbygget omend ikke nær så grafisk flot som samsungs.

Med Venlig Hilsen
Provinsen
Kender ikke Panasonic GX525 men normalt plejer firmaet at levere det som er vigtigst når man ser tv. At levere et godt og naturligt billed, da styresystem og grafik samt betjening her ikke så vurderes højt.

Nogle med en test så det kan bekræftes?

LG har med deres Smarttv og hastighed måske en fordel frem for de andre?

UM fra LG er også bagbelyst. Plejer det ikke at være en fordel?
Provinsen skrev: 27 feb 2020, 02:59 Med det budget du nævner...
Du får til trods for Elgigantens påstand om det modsatte 100 hz billedbehandling. Det skal blot aktiveres.
Har selv et LG. Det gør hvad det får besked på ganske enkelt fordi styresystemet (Linux) er bedre og mindre sårbart opbygget omend ikke nær så grafisk flot som samsungs.

Med Venlig Hilsen
Provinsen
- 55UM7100 er 50/60 Hz.

- Selv om det underliggende styresystem er stabilt siger det ikke nødvendigvis noget om stabiliteten på det lag, der ligger ovenpå styresystemet - eller om interfacet overhovedet passer til en given brugers præferencer.
rumlepraasen skrev: 27 feb 2020, 08:06 Jeg havde også selv mest overvejet det UM71 fra LG, da det er bagbelyst og mener at have læst flere gange herinde, at det skulle være at foretrække?
Direct LED er den enkleste og billigste form for baggrundsbelysning.

55UM7100 benytter ikke Full Array Local Dimming (FALD) og - så vidt jeg kan se - end ikke frame dimming.

Når der ikke er implementeret nogen form for local/frame dimming gør det nok ikke den store forskel på billedkvaliteten om det er Direct LED eller Edge LED.

Direct LED giver dig blot et tykkere TV og plads til at tordenfluer kan kravle ind bag panelet - hvis man da ellers bekymrer sig om den slags, som formentlig er et lige så lille eller stort et problem som OLED burn-in.

Ved LG's (billige) LCD-modeller skal man først og fremmest være opmærksom på, at man får et IPS-panel med brede betragtningsvinkler og dårlig kontrast til følge.
Man kan ikke aktivere 100 Hz opdateringshastighed på et TV, der har 60 Hz!
Jeg tror, du blander interpolering ind i billedet?
Hvilket styresystem der er bedst, må være en subjektiv vurdering.

Når man er på budget, kan man ikke få det hele, og i prisklassen, vil det være svært at finde et TV med 120 Hz, som dog ikke behøver betyde alverden, da der er andre ting, der er mere vigtige for en god billedkvalitet.
Jeg vil ikke mene, det er noget, man skal spekulere over, når man overvejer TV i denne prisklasse.
Går man efter et bedre TV, får man 120 Hz med i langt de fleste tilfælde...
Hvis du har 4000,- at bruge af, så kunne dette Philips også være en mulighed, det koster 3999,- i næste uge i Elgiganten. Du får b.l.a Ambilight, indbygget Chromecast (Android), Dolby Vision og flere andre formatunderstøttelser + en fornuftig billedkvalitet til prisen:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus8204-12
Senest rettet af henrik.yde 27 feb 2020, 11:02, rettet i alt 1 gang.
Ok , her er så lige en review af det:
https://reviewify.co.uk/55-philips-ambi ... assistant/
Bortset fra det mener jeg at alle TVene i denne tråd er gode kandidater, jeg har dog kun set Panasonic og Philips i action. Og til 2495,- får man utrolig meget Panasonic for pengene. Jeg er selv blevet vild med Ambilight og Android, men sådan er vi jo så forskellige.
Supergris skrev: 27 feb 2020, 09:34
Det er sjovt du siger det.... Jeg har 2 venner som har denne model... Og den har true motion teknologi. Med mindre jeg har i den grad misforstået et eller andet, må jeg bede dig om at begrunde din pastand om at det kun er et 50 - 60 hertz. Iøvrigt vil ingen forhandlere med respekt for sig selv prakke dig et 50 . 60 fladskærm på i disse tider, hvor kvaliteten af det solgte produkt
er det som sælgende firma bliver bedømt på
Man kan ikke aktivere 100 Hz opdateringshastighed på et TV, der har 60 Hz!
Jeg tror, du blander interpolering ind i billedet?
Hvilket styresystem der er bedst, må være en subjektiv vurdering.

Når man er på budget, kan man ikke få det hele, og i prisklassen, vil det være svært at finde et TV med 120 Hz, som dog ikke behøver betyde alverden, da der er andre ting, der er mere vigtige for en god billedkvalitet.
Jeg vil ikke mene, det er noget, man skal spekulere over, når man overvejer TV i denne prisklasse.
Går man efter et bedre TV, får man 120 Hz med i langt de fleste tilfælde...