Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Godaften :)

Jeg har været på jagt efter en skærm til min Xbox360 i et par måneder nu og jeg er gået lidt istå og trænger til mere kvalificeret hjælp - end jeg lige kan give mig selv credit for at have :D

Jeg er landet mellem 2 skærme som jeg synes opfylder mit behov meget godt - synes jeg:

BenQ FP94VW (edbpriser.dk) og NEC 20WGX2Pro (edbpriser.dk)

Jeg har læst anmeldelserne af begge skærme her på flatpanels.dk, men jeg er alligevel splittet i mit valg hvilket så har ført til denne tråd O_O

Mht. NEC skærmen anbefalede muttleydk mig, inden jeg oprettede tråden, at vælge en anden skærm til FPS-spil, men jeg har alligevel taget den med i håb om at flere kan komme med deres erfaringer.

Jeg skal som sagt bruge en skærm til min Xbox360 og især Call of Duty 4 som jeg spiller meget - det er derfor det er så vigtigt, for mig, at få en ordentlig skærm som kan følge med de hurtige bevægelser. :p
Mht. at tilslutte skærmen til min bærbar er det noget jeg meget sjældent vil gøre brug af.

Grunden til at det har taget mig så længe om at finde en skærm, er først og fremmest pga. de opløsninger som Xbox'en kan sende via VGA-kablet. De, primære, er følgende:

1280x720, 1280x768, 1280x1024 (kan også bruges til widescreen) og 1360x768 - der er ingen af disse opløsninger der passer 100% på skærmenes native opløsning, så jeg vil, såvidt muligt, undgå et uskarpt/mudret billede. Jeg har prøvet at taste de forskellige opløsninger ind i et excel-dokument og divideres dem op i skærmenes native opløsning - eks. 1440/1360 (horisontal) og 900/768 (vertikal) = 1,058823529 og 1,171875. Ved at gøre dette har jeg prøvet at finde en opløsning, som passer rimelig godt på både skærm og xbox - det er selvfølgelig kun på papiret, men jeg er ikke meget for at købe noget og bare sende det tilbage fordi det ikke er godt nok (det er forresten den anden grund til jeg har ventet så længe).

For at gøre tvivlen total (for mig ihvertfald) er der også en tredje skærm, som jeg har et godt øje til - det er dog en prioritering i parentes pga. prisen, som jeg har lidt svært ved at retfærdiggøre overfor mig selv. Men hvis du kan se at skærmen er et godt valg, må du meget gerne sige til. Grunden til at jeg har taget den med er fordi Prad.de giver den en god anmeldelse og skærmen har Interpolation-kontrol.

HP W2207

Jeg har også tænkt en del på "bare" at anskaffe mig en 19" 5:4 gamer skærm pga. Xbox'en understøtter 1280x1024 i det format. Problemet er dog at mange af spillene ikke gør det så jeg vil typisk ende med et 1280x720 billede der enten er strækket eller har sorte bjælker - det vil være lidt synd at spilde så meget skærmplads på sorte bjælker. ::l

Ellers er der ikke så meget at sige andet end jeg selvfølgelig håber du kan hjælp og jeg snart finder den rigtige skærm - og tak fordi du har kunnet holde ud af læse hele min lange tråd igennem :D

På forhånd tak og med venlig hilsen
Lars aka Lars85 :)

P.S. HDMI-stikket har forresten ingen prioritering for mig.

P.S.S. Prad.de har forresten også anmeldt NEC skærmen her.
Af Lars85
Hej igen.

Jeg vil bare lige sige at jeg har købt en HP W2207h fra computersalg.dk. Det er en super nice skærm og jeg er meget glad for den. Den passer rigtig godt sammen med min Xbox360 og den opfylder mine krav fuldt ud føler jeg - den kan oven i købet klare 1080p! (B

Ellers tak for hjælpen.
Af BrunoB
Jeg vil bare sige at angående NEC 20WGX2 så viser den de ikke native opløsninger fremragende.
Og dens mulighed for at fastholde en ikke WS opløsnings (4:5) Aspect, så den f.eks udnytter den lodrette del af skærmen 100%, mens den viser sorte bjælker ude i siden er god.
Den kan også strække billedet FULL, hvis man absolut vil udnytte hele skærmen. :D

Mht panelets hastighed så er det det absolut hurtigste 20" S-IPS (Enhanced Super IPS) panel i verden.
Især fordi det er forsynet med et 6ms (gTg) overdrive, der bare virker.
For mit vedkommende har NEC´en indfriet mine forventninger 105% (B (B (B