Hvad forlanger du af dem? At de reparerer noget udenfor garantien, selv om du har gjort det modsatte af hvad der anbefales mht. at passe på et OLED-panel?
Læs afsnittet om "OLED Screen Care" på side 80-81 i brugermanualen:
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... fu_eng.pdf
Kort fortalt:
- Undgå statiske billeder.
- Brug fjernbetjeningen til at sætte TV'et i standby i stedet for at slukke på kontakten. Det giver det mulighed for selv at køre en refresh efter behov.
- Manuel (deep) refresh bør kun udføres hvis IR kan ses efter 8 timers standby.
- Udføres en manuel (deep) refresh for ofte kan det nedsætte levetiden på OLED-panelet.
Lignende instruktioner vil du finde uanset hvilken OLED-model eller producent der er tale om.
Men du er ikke alene:
https://www.philips.dk/c-p/55POS9002_12 ... ne#reviews
"Etter 2 år har vi fått problem med fargene. I midtpartiet på skjermen blir hudfarger og gule farger grønne."
Man forledes til at tro, at panelet påvirkes af varme fra elektronik, der sidder omkring midten af skærmen - eller i det mindste varme der strømmer op forbi midten.
Mht. Ambilight: Jeg var selv i samme båd for nogle år tilbage: Mit næste TV skulle bare være et Philips pga. Ambilight, men jeg endte med at beslutte mig for ikke at lade mit valg begrænse af denne feature og endte med et Sony. Man vænner sig hurtigt af med det. Hvis man vil have noget bias-lys bag sit TV kan man købe nogle LED-strips i det nærmeste byggemarked.