Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rune8000
Hejsa

Skal bruge et TV på børneværelset og har i den forbindelse besluttet at bruge det som en god undskyldning for at købe et nyt 65" til stuen.

Det vi har idag er et Sony KDL-50W828B fra 2014/15 og det er jeg faktisk fuldt tilfreds med både mht. til billedekvalitet og udseende (alu kanter fremfor plastic fx.)

Mit spørgsmål går på - hvilken klasse 65" kan jeg slippe afsted med at købe hvor kvaliteten er den samme eller bedre ifht. til min gamle W8? Tænker lidt i forhold til udvikligen i teknologi ::l Kan et 65" til 5000,- idag være lige så fint som mit 5 år gamle 50" når vi snakker billede kvalitet?

Nåede ikke at købe XF9005 da den var til 7999,- som sikkert var et godt bud. Men er der ellers andre gode bud?

Hvad med Fx Sony XG80096 ?
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 96-uhd-tv/

eller kunne man nøjes med
FX Samsung UE65RU6025
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100526920

eller? UE65RU7475
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ue65ru7475

På forhånd tak :)
Af minidue
Jeg købte Samsung UE65RU6025 da det var på bud til 4000.- og er enligt ok tilfreds med billedekvaliteten. ikke super high end, men prisen taget i betragtning kunne jeg godt leve med det til dagligdags tv. kender ikke dit det gamle så kan ikke sammenligne med dette.
men selve kvaliteten af brugeinterface gør at jeg vil returnere det. den kan ikke optage på harddisk, har problemer med at afspille de fleste formater af film og billeder fra en usb, tekst tv virker ikke. den er utrolig langsom om at skifte kanal mellem 2-4 sekunder (med boxer kort)
Brugeravatar
Af bbplayer
minidue skrev: 04 feb 2020, 12:35 men selve kvaliteten af brugeinterface gør at jeg vil returnere det. den kan ikke optage på harddisk, har problemer med at afspille de fleste formater af film og billeder fra en usb, tekst tv virker ikke. den er utrolig langsom om at skifte kanal mellem 2-4 sekunder (med boxer kort)
Der er nok nogle områder, du ikke er opmærksom på, hvis du taler kodede programmer som boxertv.
- Boxer kontrollerer og styrer med rettigheder om du må optage eller ej, så derfor kan du nægtes optagelse af et program igennem boxer.
- Når programmer dekodes, er det modulet du sætter i tv som afgøre meget af respons tid på at dekode og få billede på skærm, som det er kanal skifte som du snakker om.

edit: Selvfølgelig kan nogle Samsung varianter, når man ser på modelnr. X025 gøre at den f.eks ikke har Harddisk support eller wifi, 2 tunere osv..
Af minidue
bbplayer skrev:
minidue skrev: 04 feb 2020, 12:35 men selve kvaliteten af brugeinterface gør at jeg vil returnere det. den kan ikke optage på harddisk, har problemer med at afspille de fleste formater af film og billeder fra en usb, tekst tv virker ikke. den er utrolig langsom om at skifte kanal mellem 2-4 sekunder (med boxer kort)
Der er nok nogle områder, du ikke er opmærksom på, hvis du taler kodede programmer som boxertv.
- Boxer kontrollerer og styrer med rettigheder om du må optage eller ej, så derfor kan du nægtes optagelse af et program igennem boxer.
- Når programmer dekodes, er det modulet du sætter i tv som afgøre meget af respons tid på at dekode og få billede på skærm, som det er kanal skifte som du snakker om.

edit: Selvfølgelig kan nogle Samsung varianter, når man ser på modelnr. X025 gøre at den f.eks ikke har Harddisk support eller wifi, 2 tunere osv..
Samsung har fjernet muligheden for at optage på de billigere modeller. Mener man skal op i 7145 eller sådan noget ligende for at det er en mulighed på 2019 modellerne. Dette fandt jeg dog først ud af efterfølgende da der stod at det var muligt i elgigantens specifikationer som var en fejl.
Og det er meget muligt at mit boxer modul har indvirkning på skiftehastigheden. Men så burde den vel være lige så langsom på de andre tv vi har i huset?? Men det var nu også bare for at komme med nogle af de erfarringer jeg havde med netop den model.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Af Brian E
minidue skrev: 04 feb 2020, 12:35 Jeg købte Samsung UE65RU6025 da det var på bud til 4000.- og er enligt ok tilfreds med billedekvaliteten. ikke super high end, men prisen taget i betragtning kunne jeg godt leve med det til dagligdags tv. kender ikke dit det gamle så kan ikke sammenligne med dette.
men selve kvaliteten af brugeinterface gør at jeg vil returnere det. den kan ikke optage på harddisk, har problemer med at afspille de fleste formater af film og billeder fra en usb, tekst tv virker ikke. den er utrolig langsom om at skifte kanal mellem 2-4 sekunder (med boxer kort)
Vi har et entry level Samung 65", der er et par år ældre (65MU6175 tror jeg det hedder), og jeg er positivt overrasket over billedkvaliteten, selvom jeg kom fra et high-end Pioneer plasma.

Jeg er ret glad for Tizen-systemet, og vi oplever aldrig problemer med at afspille film-formater, men vi afspiller det fra en NAS. Selskaber gør underlige ting, så det er muligt nyere Samsung TV ikke supporterer ligeså mange formater som ældre, men der kan selvfølgelig være forskel på at afspille fra USB og NAS.

Vi har tidligere brugt Viasat-boks og er nu gået 100% streaming, så jeg kan ikke udtale mig om kanalskift.