Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PatrickJensen8
Hej.

Jeg har erhvervet mig et LG C9 65" fra Power igår, og jeg købte den sidste de havde stående. De sagde at skærmen var blevet kalibreret men ikke brugt udover det.

Da jeg kommer hjem og får sat TV'et op, ser jeg pludselig noget mærkeligt. For mig ligner det noget af en pixelrække der er stået af. Tror i jeg har fat i noget her?

Udover det virkede det nu mærkeligt at de bare har kalibreret en skærm, men at den aldrig har været solgt. Jeg mistænker at den her skærm har været returneret, og derfor kalibreret. Er det sandsynligt af de skulle kalibrere en skærm uden formål? Det er jo noget de almindeligvis tager rigeligt for. :o

Jeg har prøvet at køre LG's pixelopfriskning i håb om at det kunne fjerne det, dog uden held.

Billeder af fejlen er vedhæftet. :( :(
Vedhæftede filer
3.PNG
3.PNG (220.32 KiB) Vist 2610 gange
2.PNG
2.PNG (664.92 KiB) Vist 2610 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis pixelrefresh ikke hjalp, så må den retur.

Power tager en bunke skærme fra, som de “kalibrerer” (eller indstiller forkert, hvis vi skal være mere præcise), og typisk så forsøger de at sælge kalibreringen med, da det jo er det eneste de har stående. Vi har endnu til gode, at se en korrekt udført kalibrering fra dem, så det er så afgjort ikke noget man skal betale for!
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Off topic, gad vide hvorfor de "sympatiske og hjælpsomme" OLED-tilhængere er forstummet i denne tråd?
De plejer ellers at være helt fremme i skoene når det gælder anbefalinger. Er det bare mere sjovt at pushe og skamrose end at hjælpe en køber der har en aktuel kedelig oplevelse? 🤔

On topic til TS: få det tv returneret og bed om en kvik ombytning. Ærgerligt at blive skuffet når forventningerne var høje.
Håber du er mere heldig i næste omgang 🤞
Brugeravatar
Af MigSelv
IT-Bruger skrev: 26 jan 2020, 14:39 Off topic, gad vide hvorfor de "sympatiske og hjælpsomme" OLED-tilhængere er forstummet i denne tråd?
De plejer ellers at være helt fremme i skoene når det gælder anbefalinger. Er det bare mere sjovt at pushe og skamrose end at hjælpe en køber der har en aktuel kedelig oplevelse? 🤔

On topic til TS: få det tv returneret og bed om en kvik ombytning. Ærgerligt at blive skuffet når forventningerne var høje.
Håber du er mere heldig i næste omgang 🤞
Stop nu dig selv, vi ventede blot på, at du skulle træde til.
Af bromberg
It-bruger, der er vel ikke ret mange andre svar at give en det første der allerede er givet.
Så er det formålsløst at komme med 16 samme svar, selv fra “oled tilhængerne”.
Brugeravatar
Af bbplayer
IT-Bruger skrev: 26 jan 2020, 14:39 Off topic, gad vide hvorfor de "sympatiske og hjælpsomme" OLED-tilhængere er forstummet i denne tråd?
LOL , jokes kan vi altid grine ad, især OFf-Topic
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Waauw....hele tre reaktioner og ikke ét eneste indlæg der bare nævner eller kommer ind på TS' problemstilling!

Hvorfor er visse mennesker bare så reaktionære og forudsigelige 😁😁😁
Brugeravatar
Af MigSelv
IT-Bruger skrev: 26 jan 2020, 16:25 Waauw....hele tre reaktioner og ikke ét eneste indlæg der bare nævner eller kommer ind på TS' problemstilling!

Der er jo allerede givet et kompetent svar, endda før dit tåbelige indlæg. Hvor mange enslydende svar på problemet, havde du da forventet?
Fejl der ikke løses ved genstart, reinstallation eller pixelrens, det er fejl der meldes til sælger. Det kan selv du vel regne ud, du hænger jo i alle oled trådene, og har set alle tidligere svar på lignende problemer.
Af henrik.yde
MigSelv skrev: 26 jan 2020, 17:20
IT-Bruger skrev: 26 jan 2020, 16:25 Waauw....hele tre reaktioner og ikke ét eneste indlæg der bare nævner eller kommer ind på TS' problemstilling!

Der er jo allerede givet et kompetent svar, endda før dit tåbelige indlæg. Hvor mange enslydende svar på problemet, havde du da forventet?
Fejl der ikke løses ved genstart, reinstallation eller pixelrens, det er fejl der meldes til sælger. Det kan selv du vel regne ud, du hænger jo i alle oled trådene, og har set alle tidligere svar på lignende problemer.
Ja, helt enig. For nogle mennesker handler det (desværre) kun om at få afløb for egne frustrationer, eller at starte en diskution for diskutionens skyld, og ikke så meget om at hjælpe trådstarter. Her er iøvrigt en god og lidt sjov artikel fra en formiddagsavis om den slags:
https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/ ... ll/5431145
Brugeravatar
Af bbplayer

Jeg læser 4 reaktioner OT, og du var jo den første, så du skal jo selv tage æren for at være reaktionær og forudsigelig som du er.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skulle vi forsøge at holde tråden på sporet? IT-bruger: hvis du ikke har anden agenda end at provokere, så lav en tråd til det selv. Lad være med at ødelægge andres.