Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Andromedia
Lige lidt stø tanker:

Jeg har i flere år været på udkig efter et fladskærms TV. Helt tilbage til dengang hvor det billigste 32" LCD kostede 20.000 kr! Det var jo en teknisk revolution at TV'et kunne hænge på væggen. Men det var alt,alt for dyrt. Heldigvis købte jeg det ikke.

Så skete det endelig en dag at 32" LCD kom til under de magiske 10.000 kr! Det var et Prosonic TV i Bilka, og jeg havde besluttet mig for at købe det. Men da jeg så stod i butikken og kiggede på det elendige billede, med sne, slør, jitter og mere, så købte jeg det alligevel ikke. Heldigvis.

For ca halvandet år siden så jeg så en Phillips 32" til ca 6000. Billedekvaliteten var ikke særlig god, men milevidt fra det elendige Prosonic TV. Og prisen var jo super god. Desværre var der kun demomodellen tilbage og sælgeren ville ikke give afslag på denne. Så jeg købte ikke dette TV. Heldigvis.

Idag kan man nemt få et godt 42" TV til under 10000kr. Men belært af tidligere erfaringer tør jeg ikke købe det. Jeg er typen som ærgrer mig over at købt noget idag, som er teknologisk håbløst imorgen og prisen iøvrigt halveret.

Og når mit gamle 28" Samsung CRT fjernsyn stadig giver en billedekvalitet som er bedre end 90% af de fladskærme som er på markedet, så begynder jeg at fundere over hvorfor jeg overhovedet er så interesset i at "få en flad" :) . Det er faktisk kun skærmstørrelsen som er et rationelt argument.

Jeg får sgu nok aldrig købt et fladskærms TV. :p Alligevel skal jeg tjekke alle skærmene og sammenligne priser O_O

Er det bare mig som har det sådan??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du er ikke den eneste... 8)
Af van the man
ja det er du bestemt ikke ene om, men vil sige argumentet om størelsen har været nok for mig.vi sidder idag og kigger på et 42" plasma(px70)
og billedet kan sagtens være med i forhold til vores gamle 29" sony 100 hz med digital parabol.........med hd kanaler er det langt overlegent....og størelsen gør i virkeligheden hele forskellen for hold kæft hvor det dog løfter filmoplevelsen eller sport for den sags skyld at se det i 42 istedet for 29.
mit råd til dig må være :tag springet, du vil ikke fortryde det :)
Af cannavaro
Hvis du er villig til at betale det det koster for en ordentlig fladskærm, og evt. fodrede det med digitalt tv, så vil du ikke blive skuffet.

Du kan nok aldrig fremtidssikre dig 100% hvad angår fladskærme. Flere af Fladskærmene er dog proppet med funktioner og finesser, så de skal nok holde i flere år frem i tiden.. Håndteringsmæssigt mener jeg dog ikke at der sker den store udvikling i fremtiden.
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg er villig til at betale det det koster at få et ordentligt TV (til en hvis grænse selvfølgelig). Men priserne rasler ned, samtidig med at skærmstørrelserne vokser år for år.

Det bliver nok engang til efteråret at jeg køber. Jeg ser alligevel ikke meget TV om sommeren, og så kan man jo lige så godt vente ;)
Af mca
Sådan havde jeg det også i lang tid. Men her lige efter nytår blev min egen grænse for pris/billedkvalitet overskredet, og så slog jeg til. Jeg vil dog ikke anbefale nogen at opgradere et udemærket billedrørs-tv til en fladskærm før de har nogle hd-kilder - så skal det udelukkende være for størrelsens skyld, ikke billedkvalitetens.

--
Martin
Brugeravatar
Af Andromedia
Så fik jeg endelig købt mig et TV!!

Jeg så at Cinemagic havde UK modellen af 42PX80 på tilbud til bare 6600,-
Nøj hvor er det bare et godt billede!! Jeg er så glad for at jeg ikke købte det Samsung le40m86 som jeg ellers var blevet ret lun på.

Jeg er dybt forbløffet over at man kan få så meget TV for så få penge. (B