Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mploug40
Hej
Jeg har et ældre Samsung TV der egentligt fungerer fint, men på det seneste er det begyndt pludseligt at afbryde udsendelser og derefter køre opad i kanalerne. Vil det mon hjælpe noget at prøve at opdatere firmwaren og skal jeg i så fald bare lægge den nyeste ind? Der er ikke Ethernet indgang på TV'et.

På forhånd tak.
Af minibuspax
Jeg har selv haft et Samsung TV, der helt selv bestemte, hvad det ville. Tændte og slukkede selv, skiftede kanaler og kørte volumen op og ned. Ikke helt fedt, når det står i soveværelset, og der pludselig er en der råber kl 4 om morgenen i værelset. Flere af mine kollegaer har oplevet det samme med Samsung.
Jeg opdaterede selv firmware uden virkning, og havde fat i sælgeren, der ikke mente, at der var fejl på mit TV. Problemet opstod periodisk, så der var måneder, hvor der ikke var problemer. For mit TVs vedkomne tror jeg, at problemet var knyttet til de touchknapper til volumenkontrol, kanalskift mv, der var på selve TV’et. Det var i hvert fald ikke fjernbetjeningen, for problemet opstod også uden den var til stede i rummet.
På grund af disse problemer bruger jeg ikke længere Samsung TV.
Af Grandahl
Tror desværre du kan opleve det ved de fleste mærker.. Der var en der var stærkt utilfreds med hans Phillips der havde symptomer der minder om dem du har... Min genbo solgte hans Sony XF9005 som han kaldte et spøgelses tv, da det tændte og slukkede som det lystede..

Jeg har heldigvis ikke været udsat for det.. Jeg har både, Samsung, Lg og Sony i huset.
Af mploug40
Tak for dine kommentarer.
Jeg har efterfølgende set en video på YouTube, hvor det ser ud til at det kan hjælpe at frakoble panelet med knapperne til kanalskift, volume osv. Måske prøver jeg det ved lejliged.