Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nygaard
Har et 32" Samsung panel der er et par måneder gammelt. Det er den billige model S71B, men er fuldt ud tilfreds med TV´et, har dog et enkelt lille problem i småtingsafdelingen.
Et par gange om ugen vælger TV´et at gå på stand-by i et par sekunder, for derefter at tænde igen. Har snakket med en kammerat der har en lidt dyrere Samsung model, der ligeledes har oplevet samme problem.
Det er ikke noget der kan få mig til at returnere TV´et, men det kunne jo være at der var en simpel løsning.
Er det et generelt samsung problem, eller er det bare tilfældigt at vi er to der døjer med det samme?

/Nygaard
Brugeravatar
Af pdrhan
Nygaard skrev:Har et 32" Samsung panel der er et par måneder gammelt. Det er den billige model S71B, men er fuldt ud tilfreds med TV´et, har dog et enkelt lille problem i småtingsafdelingen.
Et par gange om ugen vælger TV´et at gå på stand-by i et par sekunder, for derefter at tænde igen. Har snakket med en kammerat der har en lidt dyrere Samsung model, der ligeledes har oplevet samme problem.
Det er ikke noget der kan få mig til at returnere TV´et, men det kunne jo være at der var en simpel løsning.
Er det et generelt samsung problem, eller er det bare tilfældigt at vi er to der døjer med det samme?

/Nygaard
Ville da helt klart reklamere over det...medmindre din nabo har et magen til.....;-) så når han slukker - slukker dit også....;-)
Men det er da klart en fejl som skal rettes - den bliver sikkert ikke bedre med tiden....
Af Augu
Nu ved jeg godt det her er en gammel tråd, men måske kan mit svar aligevel hjælpe nogen. HAr købt et le32s86bdx fra Samsung, det første røg retur, da der var en fem cm, lang ridse i skærmen. Nummer to er så på vej retur, på grund af overnævnte fejl. Kontaktede Samsung support, som var super søde, de fortalte at der med sikkerhed, var tale om en fejl på fjernsynet. Eftersom det kun er elleve dage gammelt, anbefalede de at kontakte Elgiganten hvor det er købt, for at få det byttet. Ellers ville de med glæde sende en teknikker ud på Samsungs regning. Elgiganten valgte dog at bytte det, med et nyt som kan hentes i midten af marts :-( da deres næste levering først kommer der.

Hende i supporten nævnte dog, at hun skønnede at der var tale om en softwarefejl, og det skulle opdateres! Noget som man kun selv gjorde, på EGET ansvar!
Af Augu
Nu er "løsningen" så kommet! Elgiganten skal have skærmen tilbage og den byttes til ny, som kommer midt marts. Forbrugerrådet fortæller, at hvis man benytter sig af Samsungs service, med at sende en teknikker ud, sker det på eget ansvar. I mit tilfælde ville det betyde, at Elgiganten ville være i deres fulde ret, til at afvise ALT service og reklamation åp mit tv, da en udenfor Elgiganten har pillet ved fjernsynet.

Det bitre ved situationen er så, at min ven, hvis mor købte det samme tv, samme dag og sted som mig, oplever det samme problem, her sker det bare HVER aften og ofte flere gange i træk.

Er det bare os som er super uheldige, har læst i en anden tråd at andre modeller fra Samsung også lider af samme problem, eller kan Samsung bare ikke fine ud af at lave fjernsyn?
Af oz9fb
Hej alle,

er ny her men fandt forummet pgr. fejlen med at tænde og slukke på le32s86bdx.

Jeg har lige købt 3 af dem og de har alle samme fejl, så jeg kontakter nu elgiganten for en ombytning.

Jeg har læst manualen frem og tilbage og troede det var et indstillingsproblem, så det var jo bare fint at finde dette forum.

Tak for de gode råd.

Mvh

Frank.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mit umiddelbare bud på årsagen ville være: For lave priser tvinger dem til at slække på kvaliteten. Der er så megen priskrig på dette marked at producenterne tvinges til at sælge deres skærme billigere og billigere og hvis der ikke skal tabes penge, så må der spares et eller andet sted. Om det er på komponent-siden eller ved samlebåndet er så spørgsmålet.
Af Augu
oz9fb skrev:Hej alle,

Jeg har lige købt 3 af dem og de har alle samme fejl, så jeg kontakter nu elgiganten for en ombytning.

Jeg har læst manualen frem og tilbage og troede det var et indstillingsproblem, så det var jo bare fint at finde dette forum.

Tak for de gode råd.

Mvh

Frank.
Hey Frank.

Tænkte et resume af vores kontakt med Elgiganten kunne hjælpe dig! Vi var derude idag sammen med min vens hvis mor havde købt det samme tv som os, hvor BEGGE gjorde det! Elgiganten tilbød os oprindeligt at bruge det indtil at de kunne skaffe et nyt i marts. Det trak de dog tilbage igen, og mente at vi skulle skaffe fjernsynet ud til dem. Dette på trods af at forbrugerrådet sagde at det var Elgigantens ansvar at skaffe transport. Deres løsning var nu, at give en ældre model af et Samsung fjernsyn, som slet ikke havde en digital tuner del. Hvilket sælgeren heller ikke mente var nødvendigt, da alt jo aligevel blev sendt analogt. Det afslog, da det var et klart dårligere fjernsyn end det vi havde betalt for. Så kunne vi få et LG, som havde ringere kontrast, belysning, og tror det var betragningsvinkel. Det mente de så også at vi skulle give 1000 kr ekstra for at få. Enden er ikke kommet endnu, den skulle findes på mandag, da der ikke var en chef tilstede som kunne tage stilling til en løsning. Sælgeren nåede dog at røbe, at det kunne tyde på at denne model er parallelimporteret, gennem en mellemhandler. Samt at den før pris, som de har reklameret med, ikke passede, det var blot en som de havde sat, da der på tilbud jo skulle være en førpris. Normalprisen var de 5000, kr.

Kort sagt, mit råd vil være at holde fast på din ret. Kan de ikke skaffe dig en model, som virker, må de sgu give dig et af SAMME kvalitet eller Bedre!

Hvilken afdeling købte du dine tv i ??
Af Maestro
Nu er S86 serien også lige til at køre i havnen :D

Og ville til en hver tid hellere købe LG end samsung når prislejet ligger på 5-6 k.. :o
Af oz9fb
Augu skrev:
oz9fb skrev:Hej alle,

Tak for de gode råd.

Mvh

Frank.
Hey Frank.

Tænkte et resume af vores kontakt med Elgiganten kunne hjælpe dig! Vi var derude idag sammen med min vens hvis mor havde købt det samme tv som os, hvor BEGGE gjorde det! Elgiganten tilbød os oprindeligt at bruge det indtil at de kunne skaffe et nyt i marts. Det trak de dog tilbage igen, og mente at vi skulle skaffe fjernsynet ud til dem. Dette på trods af at forbrugerrådet sagde at det var Elgigantens ansvar at skaffe transport. Deres løsning var nu, at give en ældre model af et Samsung fjernsyn, som slet ikke havde en digital tuner del. Hvilket sælgeren heller ikke mente var nødvendigt, da alt jo aligevel blev sendt analogt. Det afslog, da det var et klart dårligere fjernsyn end det vi havde betalt for. Så kunne vi få et LG, som havde ringere kontrast, belysning, og tror det var betragningsvinkel. Det mente de så også at vi skulle give 1000 kr ekstra for at få. Enden er ikke kommet endnu, den skulle findes på mandag, da der ikke var en chef tilstede som kunne tage stilling til en løsning. Sælgeren nåede dog at røbe, at det kunne tyde på at denne model er parallelimporteret, gennem en mellemhandler. Samt at den før pris, som de har reklameret med, ikke passede, det var blot en som de havde sat, da der på tilbud jo skulle være en førpris. Normalprisen var de 5000, kr.

Kort sagt, mit råd vil være at holde fast på din ret. Kan de ikke skaffe dig en model, som virker, må de sgu give dig et af SAMME kvalitet eller Bedre!

Hvilken afdeling købte du dine tv i ??
Hey Augu,

Det var ikke særligt opløftende læsning, sikke en behandling i har fået.

Jeg har købt mine i Roskilde.

Jeg ringede igår kl. 9 til deres hovednummer i elgiganten og forelagde problemet og de ville så bede Roskilde afd. om at ringe tilbage med en løsning hvilket de så ikke gjorde igår.

Det er der jeg står nu, og selvfølgelig står jeg fast på at de skal afhente de defekte og levere 3 nye af samme model eller bedre, ellers bliver det en klage til forbrugerrådet samt en henvendelse til tv prgrammet kontant.

God søndag

Frank.
Af oz9fb
Har d.d. talt med samsung support, Elgiganten kan på ingen måde sætte sig imod og undsige sig garanti såfremt Samsungs teknikker kommer og laver tv'et, problemet kan kun opstå hvis tv'et er parallelimporteret, så skal der kæmpes med elgiganten vedr. rep etc....

For mit vedkommende er der nu aftalt gratis teknikkerbesøg via samsung da mine tv ikke er parallelimporteret hvilket kan ses på de sidste 3 bogstaver efter skråstregen i serienummeret.

Mvh.

Frank
Af Augu
oz9fb skrev:Har d.d. talt med samsung support, Elgiganten kan på ingen måde sætte sig imod og undsige sig garanti såfremt Samsungs teknikker kommer og laver tv'et, problemet kan kun opstå hvis tv'et er parallelimporteret, så skal der kæmpes med elgiganten vedr. rep etc....

For mit vedkommende er der nu aftalt gratis teknikkerbesøg via samsung da mine tv ikke er parallelimporteret hvilket kan ses på de sidste 3 bogstaver efter skråstregen i serienummeret.

Mvh.

Frank
Hey Frank!

Bare lige en lille note. Det var forbrugerrådet som jeg snakkede med, som fortalte mig at Elgiganten kunne undsige sig al reklamation hvis samsungs teknikker kom og lavede en rep! Bare så du ikke risikerer at få problemer fremover. Ved ikke om Samsung kan vejlede om det :-)

Vi er så blevet tilbudt et helt andet fjernsyn. Et LG med en pris på 8000,- Tænker over det, da jeg nu flere stedder har hørt at s86 serien er skod, og der er UFATTELIG mange reklamationer på det.

Et godt råd, hør evt hvordan Elgiganten forholder sig til en Samsung reperatør kommer forbi?

Men held og lykke med det, giv evt gerne en feedback om det hjalp på dit problem?

Venlig hilsen
Michael
Af oz9fb
Iflg. Samsung 05-02/08

Elgiganten kan ikke ophæve garantien når Samsung reparerer tv'et.

Ved parallelimport er der andre regler, og så kan Elgiganten gøre indsigelse iflg. samsung.

Mvh

Frank.
Af MartyDK
Hej,

Problemet med LE32S86 som selv slukker og tænder igen er desværre en generel fejl tyder det på...
Jeg købte d. 4/1 samme model hos Elgiganten og returnerede det igen 11 dage efter pga. denne fejl.

Elgiganten nævnte selv at det ikke var den første de fik retur med den fejl.

Mit råd er derfor at ophæve købet, hvilket kan gøres uden væsentlig omkostning for Elgiganten da Samsung selv kalder den for "dead on arrival" hvis det sker inden for de første 14 dage.

Jeg har så istedet købet en LE32R87BDX i Hifiklubben og det virker væsentlig bedre.

Good luck.

Martin
Af Augu
Tænkte på om du måske havde en update på dit problem ang on/off syndrome. Virkede det at få en reparatør fra Samsung ud, kunne de løse problemet. Var det et softvare problem, eller hardware?

Hilsen Michael