Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tobbe
Hej

Jeg har til dels besluttet at mit gamle kdl-50E828b er klar til en udskiftning til OLED.

Her er jeg umiddelbart endt på LF B9 på grund af pris ift. billedkvalitet efter at have læst herinde og set diverse tests. Jeg var derfor i Elgiganten for at se B9 og C9. Desværre havde nogen rodet med i indstillingerne på deres C9, så det så forkert ud. Dette kunne den i øvrigt venlige ekspedient godt se.

Til gengæld mente han, at deres B9 var indstillet som modtaget. Det havde et tydeligt gulligt skær over hele skærmen, og sort var bestemt ikke sort sammenlignet med de andre tv ved siden af. Det var jeg bestemt ikke fan af. Han sagde at det var bevidst fra LG's side på B9, da denne farve var mere behagelig for øjnene, og det kunne ikke ændres i indstillingerne.

Kan det virkelig passe, eller kan der opnås stort set samme billede som på C9 uden gult skær? Har ikke set det nævnt i tests eller andre steder.
Jeg kan selvfølgelig give 3.000 mere for C9, men synes 7.000 for B9 næsten er for billigt til at lade være. Tænker jeg får ganske "lidt" for merprisen, hvis ovenstående ikke er et issue.

På forhånd tak.
Af Tobbe
Mange tak. Så er jeg mere rolig. Synes også det lød forkert. Så længe man ikke er tvunget til et gulligt skær, så er jeg tilfreds. Er bestemt ikke bange for at rode med individuelle indstillinger om nødvendigt. Tak for hjælpen. 🙂
Af mgunvald
Jeg var inde i Power i lørdags og kigge på præcis de to tv'er du nævner. Billedet var virkelig tæt på at være ens. De viste desværre ikke demovideoerne synkront så det var svært at se hvor stor forskel der evt. kunne være, men det var tæt på ingen ting vil jeg sige. Jeg har faktisk selv lige købt et B9 :p