Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads...
Først og fremmest undskylder jeg for endnu en tråd om valg af TV O-O

Jeg har ingen erfaringer med fladskærme, men skal til at have min første til stuen. Jeg har læst de fleste artikler/tests her på siden og har været forbi hifiklubben og lcdplanet, hvor jeg begge steder har fået super vejledning.

Jeg er nået frem til, at det skal være plasma, men er kommet i tvivl mellem to modeller.

Enten skal det være:
Panasonic 42" plasma TH-42PZ700EA - http://www.geco.dk/product.asp?product=1091&sub=5
eller
SAMSUNG PS42Q96HD plasma-skærm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... m_sort.htm

Prisen er cirka det samme og umiddelbart ser det jo ud til at Panasonics har flest fordele (bl.a. full HD).
Dog har jeg også hørt, at Panasonic generelt ikke er et lige så godt mærke indenfor fladskærme som Samsung er.

Nogen, der har input til valget?
Af van the man
køb panasonic!
fra hvem og hvor du har fået opfattelsen at samsung laver bedre tv end panasonic ved jeg ikke, men det er ihvertfald forkert! faktisk opfattes samsung som middelmådige tv i nydelig inpakning af de fleste "fladskærmsnørder" dog er det plasma du nævner fra samsung vist et af deres mere vellykkede tv ligesom deres seneste topmodeller indenfor lcd osse skulle være blevet bedre. når det så er sagt vil jeg stadig sige at de ikke er på samme niv. som panasonic. pz700 som du har kigget på er jo deres nuværende topmodel med extra godt lydsystem og som du selv nævner full hd. syntes dog ikke du skal fokusere så meget på full hd da det først kan udnyttes ordentligt fra 50" og opad.
vil du have andre alternativer så skal du kigge på pioneer som er det ypperligste indenfor plasma men osse til en noget højere pris. endelig er der sony x3500 som er deres topmodel(lcd) som osse har høstet roser.
men for at slutte hvor jeg startede så vil jeg sige køb panasonic. most value for the money.
mvh jb
Af Nick_S
Mads... skrev: Prisen er cirka det samme og umiddelbart ser det jo ud til at Panasonics har flest fordele (bl.a. full HD).
Dog har jeg også hørt, at Panasonic generelt ikke er et lige så godt mærke indenfor fladskærme som Samsung er.

I beg to differ :)
Ville sgu nok tage Pana'en. Syntes det er et super godt valg og en vildt lækker skærm. Og har hverken personligt eller professionelt haft særlig gode erfaringer med Samsung må jeg indrømme :)
Dog skal du vide at Panasonic lancerer en ny serie der har officiel release i næste måned (men når alt kommer til alt kommer det jo nok først april). Har set produktlinjen, og det ser meget lovende ud. Evt. værd at vente - såfremt du orker det ;) (Om ikke andet falder prisen jo givet på 70/700 serierne)
Af kskruger
Mads... skrev:Først og fremmest undskylder jeg for endnu en tråd om valg af TV O-O

Jeg har ingen erfaringer med fladskærme, men skal til at have min første til stuen. Jeg har læst de fleste artikler/tests her på siden og har været forbi hifiklubben og lcdplanet, hvor jeg begge steder har fået super vejledning.

Jeg er nået frem til, at det skal være plasma, men er kommet i tvivl mellem to modeller.

Enten skal det være:
Panasonic 42" plasma TH-42PZ700EA - http://www.geco.dk/product.asp?product=1091&sub=5
eller
SAMSUNG PS42Q96HD plasma-skærm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... m_sort.htm

Prisen er cirka det samme og umiddelbart ser det jo ud til at Panasonics har flest fordele (bl.a. full HD).

I øjeblikket er Samsung's plasma skærme alt for dyre, før jul købte jeg selv et Samsung PS42Q97 til 8500,- og nu koster de fra 13000-15000 kr.
Så jeg ville også gå efter Panasonic top model PZ700 til omkring 14.000,-
Hver dog opmærksom på, at dette tv bruger ca. 50% mere strøm end andre plasma skærme i samme str.
Af Mads...
Tak for jeres råd, jeg endte dog med ikke at lytte til jer O-O

Jeg reserverede Panasonics EA70, men da jeg kom ud til LCD-planet og hifiklubben kunne jeg altså ikke lade være med at finde billedet langt flottere på Samsungs Q97 model trods de umiddelbare bedre tekniske specifikationer på Panasonic (og så var Panasonic'en endda billigere).

Indtil videre er jeg i hvert fald enormt glad for min nye skærm og håber da dette fortsætter.

Prisen var 14.790 kr ;;)
Af Cybersovs
Tillykke med din skærm, er sikker på du bliver super glad for den..
:D