Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lafr
Hej.

Jeg kunne godt tænke mig, at spørge til jeres erfaringer, omkring det at gøre en god handel, i f.eks. Elgiganten, power, bilka osv. Det er jo rimeligt offentlig kendt, at man kan forhandle lidt om pris og ekstraudstyr og den slags. Men kan man så også det?
Min oplevelse er, at jeg altid bliver spist af med forklaringer om, at de intet tjener på noget de sælger, og at priserne er i bund. Jeg har dog fået et kabel med her og noget skærmbeskyttelse der, men aldrig noget der har været et særligt incitament, til at handle i netop de varehuse.

Måske gør jeg noget forkert. Jeg forsøger at være rimeligt direkte, uden at være fræk. Jeg spørger gerne høfligt om de kan gøre noget ved prisen, og om det er den bedste de kan give. Det er måske en for blød approach, men jeg bryder mig heller ikke specielt meget om det, til at starte med. Det ligger nok ikke til mig.

Omvendt, har jeg heller ikke rigtig hørt om nogen, der bare virkeligt kom ud af butikken, med 30% rabat, gratis forsikring og et abonnement på Vmax, så jeg er i tvivl om det overhovedet er noget der foregår, eller om det mest er lidt branding, der skal få folk i butikkerne.

Pt, står jeg selv og skal have nyt tv, et par ophæng, en Chromecast, og muligvis lidt andet. Det burde i min forstand udløse lidt samlerabat. Men jeg kan allerede forestille mig en emsig sælger i Elgiganten, som for det første ikke har skærmen på lager, men kun en dyrere, som han i øvrigt ikke tjener på, og derfor ikke kan give rabat. Så ender jeg garanteret med at blive tilbudt et par hundrede i rabat på et beslag. Det er i hvert fald, hvad jeg har gjort mig af erfaringer tidligere.

Jeg er i forvejen pænt træt af de nævnte butikker. De fremstår utroværdige, og ofte også uden ret meget forstand på egne produkter. Men jeg går da ikke af vejen for muligheden for at spare lidt. De kan lyde forkælet, men hey. Det er mig der skal bruge penge, og det er dem der skal forsøge at få mig til det.
Jeg tror det kommer meget an på hvilket produkt du handler. Er det en af dem de i forvejen tjener rigeligt på eller det modsatte. Og varens aktuelle pris spiller sikkert også ind. Er det den allerede på bud, så er det måske svært at få den endnu længere ned. Selv fik jeg tilbudt en rabat på 1700 på et nyt Sony TV for et par år siden. Det var så også en helt ny model til 30k, så det var ikke meget jeg kunne hente der.
Jeg begynder bare at tro lidt, at det faktisk ikke er muligt, at gøre rigtig 'god' handel de steder. Og fair nok. De skal også tjene penge. Så ser jeg bare ikke så meget grund til at handle der.
Fjernsyn er normalt ikke der hvor de store avancer ligger, med mindre du taler om nye modeller til lanceringspris. Her er det helt normal at få handlet et beslag med i prisen, bluray-afspiller osv. Min far har altid gjort det ved Expert.

Jeg har fået en taske med til en bærbar og en støvsuger til halv pris inklusiv ekstra poser i Power. Hvis tingene er på tilbud har du som regel en ret dårlig forudsætning for at handle.
Du kan sagtens handle med dem, specielt når du skal have så mange ting. Har lige fået 50% på en soundbar, lille nedslag på ophæng samt 800,- ekstra på et tv der var et knaldtilbud. Samlet ca. 24% nedslag.
Det var i Power, men har også prøvet det i Elgiganten(dog på hvidevarer)

Vær forberedt og hvis ikke du er tilfreds, så gå videre. Det handler også om sælgeren og hvor meget han kan gøre.

Ps. Fald ikke i kalibreringsfælden. Det er ikke pengene værd.
Jeg tror ikke du får de store rabatter.

Jeg har haft succes (Uden en kæmpe rabat) på tv. Gå ind og høre om dit produkt. Slut af med at sige "du tænker over det. "

Så plejer både Power og elgiganten, at sige "jeg kan lige lave et tilbud til dig"

Men som sagt ikke de store rabatter på tv. Jeg har dog oplevet store rabatter på hvidevarer.
Du kigger i deres avis, finder et produkt i den kategori du gerne vil ha, helst med stor besparelse så taber de gode penge på det. Så når du kommer til butikken, siger du at dit valg er mellem to, men du rigtig gerne ha det produkt der ikke er i avisen, Wupti så kommer du tæt på kost. Alt i aviserne tjener de intet på, så det kan ikke forhandles omkring.
Ret god strategi zion :) tænker heller ikke man kan få rabat på deres avis tilbud, de fleste af dem er jo det billigste de kan findes til.. Men ting som ikke er på bud, tjener de godt på, ellers.. Hold øje med en model du er interesseret i, og se hvor billig den har været.. Den kan sikkert sælges til drt beløb igen, ellers er det nok mest på udgående varer du kan lave en god handel på.

Jeg har fået lidt med de gange jeg har købt, men aldrig ret meget. Da jeg stort set altid venter til at det er så billigt at det ikke kan gøres bedre 🙈 åbnings tilbud og lign.. Købte oled b6 til 9999, da de kostede 13k på tilbud osv..
Ja de vil gøre alt for ikke at sælge avistilbuddet, så vil de hellere give rabat på en anden vare de tjener penge på, husk pres dem nogle gange så rammer sælgeren tæt på indkøb. Omvendt psykolog 😂 Men min erfaring er at næsten alt komme på bud, så kend markedsværdien på produktet og slå
Til når der kommer en god deal.