Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flovesen
Hejsa. Fik sat vores LG-B9 Oled tv op i går, der er en række app's feks Netflix, HBO, TV2 Play, osv indbygget i deres webOS. Hver eneste af dem jeg klikker på, giver meddelsen : "Kunne ikke opdatere Netflix. Prøv igen senere" - dette gælder for alle de app's jeg har forsøgt med, har stillet tv'et til fabriks indstillinger og det står til auto opdatering, kører fint på trådløs wifi, så hvad er der lige galt ?? Har prøvet at slukke for strømmen et par minutter, hvilket skulle resette tv'et uden held... :(
Af HrJensen1
Prøv at kable tvet, og se om det så virker. Hvis det ikke virker, så lav mobilt hotspot med din telefon, og se om det virker.
Af flovesen
Det virker fint hvis jeg søger på nettet gennem tv'et, Airplay virker til apple pc men ingen af tjenesterne i "Store" virker, den kører i et par sekunder og og ender med at skrive "Prøv senere" Har skiftet mellem 2 netværk, det bedste er et Google Mesh, så det skulle gerne virke, rent wifi mæssigt, så undrer mig lidt. Har prøvet at søge på problemet, men har ikke fundet noget brugbart.
Brugeravatar
Af Pede8000
Tillykke med dit nye TV!

Prøv at opdatere software manuelt, altså søg efter det.
Ofte virker automatisk opdatering ikke.

Bare et bud!
Af flovesen
Tak for det :)
Jeg har prøvet at opdatere inde i menuen, hvor man kan sætte det til autoopdatering, den skriver seneste version er installeret, men hentede en opdatering på LG's hjemmeside i morges, den skal udbakkes og omdøbes inden man sætter den ind i usb porten, men måske det var en ide ? Den skulle være fra den 5/11-19, så forholdsvis ny
Af flovesen
Nå, kan se på menuen at det er samme version der er installeret i tv'et..
ver. 04.70.04
Brugeravatar
Af Pede8000
ØV!

OK, sidste bud, har du opsat dit tv til "Danmark" og passer ur og dato.
Ellers har jeg ikke flere bud.
Af flovesen
Pede8000 skrev: 05 jan 2020, 15:21 ØV!

OK, sidste bud, har du opsat dit tv til "Danmark" og passer ur og dato.
Ellers har jeg ikke flere bud.
Ja til begge 8-)
Af HrJensen1
Så er det din internet udbyder som blokerer den port, som LG kommunikerer med til deres smart tv. Derfor skal du tjekke med hotspot fra din mobiltelefon, da det altid virker, så længe at 4G forbindelsen er hurtig nok på din telefon.

Du har sikkert heller ikke kunne godkendte bruger betingelser...?
Af flovesen
HrJensen1 skrev: 05 jan 2020, 17:16 Så er det din internet udbyder som blokerer den port, som LG kommunikerer med til deres smart tv. Derfor skal du tjekke med hotspot fra din mobiltelefon, da det altid virker, så længe at 4G forbindelsen er hurtig nok på din telefon.

Du har sikkert heller ikke kunne godkendte bruger betingelser...?
Det kan der være noget om, jeg har her i eftermiddag lagt mærke til at slutbrugeraftalen ikke kunne hentes, da jeg lavede endnu en gendannelse, Det må jeg lige prøve senere med mobil netværket. Hvordan fjerner jeg blokeringen, syntes ikke jeg kan finde det i min routeropsætning ?
Af flovesen
Hmm..har forsøgt med wifi deling på mobilen, det virker sgu !
Tak for tippet !! :)
Nu skal jeg så ha fjernet den blokering, må have fat på udbyderen.
Senest rettet af flovesen 05 jan 2020, 19:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
flovesen skrev: 05 jan 2020, 17:34 Det kan der være noget om, jeg har her i eftermiddag lagt mærke til at slutbrugeraftalen ikke kunne hentes, da jeg lavede endnu en gendannelse, Det må jeg lige prøve senere med mobil netværket. Hvordan fjerner jeg blokeringen, syntes ikke jeg kan finde det i min routeropsætning ?
Aftalerne som du skal acceptere, ligger i menu indstillinger under generelt. bruger aftaler mener jeg.
Har du valgt ikke at acceptere dem, så kan apps fejle, da disse afhænger af din accept af LG må overvåge dig og din brug af tv, og sende dette til LG. Så enten pest eller kolera, du må leve med at acceptere det.
Af flovesen
Jeg har fået accepteret aftalerne og kan også tilgå de forskellige apps, men kun når jeg kobler på med mobilens wifi, prøvede at gå på med mit mesh netærk bagefter, men der vil det ikke virke, så Hrjensen1 har sikkert ret i at udbyderen blokerer porten til LG tv’et.
Brugeravatar
Af bbplayer
Det kan jo også være din router på mesh, som har fået en firewall sat op, til noget med at blokere for noget der. Så det som styrer din router , skal du måske nulstille og se nærmere på hvad er standard eller hvad du normalt ændrer.