Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zion
Hvordan forholder Forbrugerklagenævnet. Forhandler skal kunne bevise at du har brugt dit tv forkert, og der snakker vi bonus patter som elsker flow tv fra kanal 5 og elsker nyheder på tv 2 news. ellers må de ikke afvise en reklamation.
Zion skrev: 05 jan 2020, 00:57 Hvordan forholder Forbrugerklagenævnet. Forhandler skal kunne bevise at du har brugt dit tv forkert, og der snakker vi bonus patter som elsker flow tv fra kanal 5 og elsker nyheder på tv 2 news. ellers må de ikke afvise en reklamation.
Synes overhovedet ikke dine argumenter giver nogen mening sorry, patter eller ej ????
Af Zion
Hvilke ting giver ingen mening. Det giver jo mere end mening, ellers ville der netop ikke være tilfælde hvor producenterne dækker burn in. Handler om, går den så går den. Formentlig dem står fast får det dækket.
Jeg har forsøgt at rydde op i tråden og samtidigt slette så lidt som muligt - men der er altså røget et par indlæg, som måske ødelægger kontekst en smule. Forsøg at holde en god tone og holde jer på sporet. Tak.
Men I bund og grund, så er burn in jo ikke en fejl i panelet, men en for ensformig brug af skærmen. Panelet fejler ikke noget, der er bare pixels som lyser knap så kraftigt som de omkringliggende, fordi de har været brugt mere.

Testen på rtings viser tydeligt at skærmen med fuld lysstyrke og CNN, den er ramt meget hurtigere end samme kanal med normal lysstyrke.

At det så er dårligt at der ikke skal mere til, er en anden sag. Men producenten forholder sig jo bare til at det er forkert brug. Og da det må formodes at komme efter 24måneder, så er reklamationsretten ikke længere gældende. Derfor er der nok ikke så mange med erfaringer.

Mit håb er så at C9 er noget mere hårdfør end f.eks. dem der har udtalt sig om B6. Der går i hvertfald ikke mange sekunder inden den går i pauseskærm hvis der er statisk billede. (Har ikke taget tid, men 1 eller 2min) og leve tiden skulle også være bedre på 2019 kontra 2016 paneler.
Det er typisk ikke de scener, som kan trigger pauseskærmen, som giver burn-in. Folk klager over Text-TV, nyhedsbjælker og logoer, og TVet vil ikke aktivere pauseskærmen på nogen af disse kilder.