Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thyge
Har købt et LG - 55SM9010PLAA.
Kan stadig nå at returnere og få et andet.
Spørgsmålet er om jeg kan få noget bedre i samme prisklasse?
Det skal siges, jeg er ikke så teknisk med TV specifikationer og fik anbefalet dette TV, da jeg har et vindue med lysindfald fra siden af.
Bør jeg vælge Oled/Qled?
Dit tv har et IPS panel. Dvs. det har gode betragtningsvinkler, men sort niveauet og evnen til at lave kontrast ikke er så god. Sidder du nogenlunde lige foran tv'et, så ville jeg helt klart vælge et tv med VA panel. Et bud kunne være Sony XF9005. Det er billigere end det du har købt og vil give bedre billedkvalitet. Læs evt. testen her på sitet.
Ville vælge Samsung Q70 den koster under kr 7000 så får du et godt bagbelyst, zone opdelt meget lig Sony XF, men en nyere model med hurtige kanal skifte, hvilket Sony absolut ikke kan prale af.
George1 skrev:Ville vælge Samsung Q70 den koster under kr 7000 så får du et godt bagbelyst, zone opdelt meget lig Sony XF, men en nyere model med hurtige kanal skifte, hvilket Sony absolut ikke kan prale af.
Ja det er godt med hurtige kanalskift, hvis man alligevel zapper fra det ene til det andet i sine dyre tvpakker. Man skal dog ikke tage fejl af deres motionflow ( Xmotion), men hvis man ikke kan lide en kaotisk fjernbetjening skal man vælge noget andet.

OLED er en anden kvalitet end QLED som er en LCD skærm, nøjagtig som XF90 og Samsung's Q modeller. (Da der øjensynligt stadig kan være lidt forvirring om begrebet, er det jo vigtigt at skære det ud i pap) :)

55" XF9005 ligger forøvrigt lige nu til 5790 kr for et 55"

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... medium=cpc
Har du selv prøvet at skifte kanal på en XF 9005 for mig er det surt og et no go, for ikke at snakke om deres smart tv laangsomt.
Hvis man er ligeglad er der et fint billede på XF 9005 ligesom på Q70.