Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogle der har ERFARINGER med hvordan Power, Elgiganten og LG forholder sig til burnin ? Anerkender de det som en reklamation og reparerer/udskifter eller er det bare sur røv - køb et nyt ?!

Tænker det er øv at købe nyt tv til 30 k og så opleve burnin efter kort tid.

Og er der nogle der har klaget over IKKE at få repareret deres oled burnin? Tænker at man fra forhandlernes side IKKE kan frasige sig reklamationsretten blot fordi man har valgt at se Indhold med statiske logoer? Og er man blevet klogere på hvordan “normalt forbrug “ skal tolkes ?

Vh
Har selv forsøgt at blive klog på dette da jeg selv overvejede køb af OLED. Det er nok nemmere at blive klog på hvad unormalt forbrug er og det er 2 til 3 timers dagligt forbrug af samme kanal med kraftig farvet logo.
Der findes ikke noget klart svar på hvad normalt forbrug er, gummi formulering så producenterne ikke bliver ruineret fordi de skal udbedre burn in skader.

Måske dette gør dig klogere.
Kopi fra anden tråd.

Jeg havde fornylig besøg af LG's servicepartner (pga defekt panel), og jeg spurgte teknikerne, hvordan LG dækker burn-in fejl. De fortalte, at det ikke er noget de gør pr automatik, og vurderer sagen fra tilfælde til tilfælde. Deres argumentation skulle være, at det er beskrevet i manualen, hvorledes man skal betjene tv'et for at undgå burn in (læs: ansvarsfraskrivelse).
Nu er lovgivningen ret simpelt hvad angår reklamation. Lg skal kunne påvise at burn in er opstået fordi du har brugt dit tv forkert og ikke er sket pga defekt panel som har været mere tilbøjelig til at få burn in. Denne bevisbyrdelse kan lg simpelthen ikke løfte. Derfor er jeg ret sikkert på de vil tabe en sag i Forbrugerklagenævnet
Jeg var heldig at få byttet mit panel i efteråret 2019. Et LG B7 købt efteråret 2017. Det var 23 måneder, da burn-in pludselig blev helt vildt.
Jeg kontaktede LG direkte. Havde ikke kontakt med power, hvor det var købt.

Men det lød ikke som om, at de normalt bare skiftede panel. Tror det er lidt fra sag til sag.
Måske var jeg heldig at ramme den rigtige medarbejder hos Lg.
Én tråd om dette emne er rigeligt. Jeg låser den her.

Det er muligt, at man er utilfreds med den drejning den anden tråd har taget, men løsningen er altså ikke, at oprette en mere.