Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hr. Hjort
Nogle der har erfaringer med hvordan Power, Elgiganten og LG forholder sig til burnin ? Anerkender de det som en reklamation og reparerer/udskifter eller er det bare sur røv - køb et nyt ?!

Tænker det er øv at købe nyt tv til 30 k og så opleve burnin efter kort tid.

Og er der nogle der har klaget over IKKE at få repareret deres oled burnin? Tænker at man fra forhandlernes side IKKE kan frasige sig reklamationsretten blot fordi man har valgt at se Indhold med statiske logoer? Og er man blevet klogere på hvordan “normalt forbrug “ skal tolkes ?

Vh
Forhandleren forholder sig slet ikke til burn-in eller ej. De kaster aben videre til producenten, som så afgør om det er forkert brug eller en fejl i produktet. Kan man tydeligt læse TV2 News bjælker eller et Kanal 5 logo, har man muligvis et problem som forbruger. Har man ikke fjernet plastikfolien på både for og bagside af tvet, har man muligvis et problem som forbruger.

Men jo - der står i manualen, at der ikke må være statiske logoer på fjernsynet, så producenten har faktisk gjort opmærksom på det.
Hej hr Jensen,
Er du sikker på at der står ordret i manualen at man ikke må se statiske logoer?! Eller at de blot nævner at det skal begrænses? Stor forskel! Og hvis der feks står at det skal begrænses til normalt brug hvad er det så? Kan se tidligere tråd at normalt brug er nævnt men vil gerne høre om dette begreb er blevet konkretiseret ? Har desværre ikke en manual hjemme, da jeg er i en beslutningsproces om der skal købes oled eller qled.

Forresten næsten alle kanaler har et statisk logo. Så kan de jo ligeså skrive at deres dyre tv’er kun må benyttes til streaming
Chancen for at du får burn in på en 2019 model før garantien er udløbet ,eller overhovedet kommer til at opleve det, er minimal.

Skulle det mod forventning ske inden for de første 2 år, bør man få det dækket, det mener jeg at kunne udlede af en tidligere tråd om emnet.

Opvej om du ønsker den bedste billede oplevelse og leve med en teoretisk chance for BI, eller om du hellere vil have et ringere billede og slippe for at tænke på det.

( der er så andre ulemper ved LCD, som beskrevet i mange tråde).
Hvis du primært ser almindelig HD flow tv, så kan man måske også diskutere om OLED kommer til sin ret. Vil selvfølgelig stadigvæk give et rigtig godt billede, men det er ikke her at OLED for alvor shiner.
Beckham skrev: 04 jan 2020, 12:21 Hvis du primært ser almindelig HD flow tv, så kan man måske også diskutere om OLED kommer til sin ret. Vil selvfølgelig stadigvæk give et rigtig godt billede, men det er ikke her at OLED for alvor shiner.
Her er jeg slet ikke enig. TV fra en god kabelforbindelse ser absolut fantastisk ud på et OLED. Man oplever en klar forbedring når man hopper fra Plasma til OLED.
Hr. Hjort skrev: 04 jan 2020, 12:56 Mener ikke den den kun er teoretisk. Det kan konkluderes ud fra denne side og andre forums
Hvis det er din indstilling, hvad er så formålet med din tråd?

Går ud fra at det du mener at der ikke kun er en teoretisk, men derimod en 100% chance for burn in?! :s
Hr. Hjort skrev: 04 jan 2020, 13:24 Pede prøv venligst at læs mit indlæg....
Hvis du tror at chancen for burn in ikke blot er teoretisk, så må den jo være temmelig stor for ikke at sige at det helt sikkert vil forekomme. Hvis jeg havde den tro/ holdning ville jeg da holde mig langt væk fra den pågældende skærmteknologi.

Dermed er din tråd overflødig. Du har besluttet dig.
Ellers må du forklare mig bedre hvad du mener med mere end teoretisk?!
Vores kun godt 2 år gamle LG oled har fået burn in ved ganske almideligt tv brug. Jeg ringede i sidste uge til LG kundeservice og fik mere eller mindre bare fingeren med meddelelsen "det er bare ærgerligt". Men blev tilbudt at købe et nyt panel!
Køber aldrig hverken LG produkter eller OLED TV mere. !:(
Hej Mike, dejligt med en person der kan læse og forstå et indlæg. Tak for info.

Pede, jeg ønsker ikke at diskutere fordele og ulemper ved LCD og oled - dem kender jeg fint. Ej heller teori. Du er velkommen til at synes min tråd er irrelevant men så lad dog være med at skrive her. Lav dit eget indlæg hvis du ønsker.
Prøv at læs Mike dk . Han læste og forstod...
Hr. Hjort skrev: 04 jan 2020, 13:42 Hej Mike, dejligt med en person der kan læse og forstå et indlæg. Tak for info.

Pede, jeg ønsker ikke at diskutere fordele og ulemper ved LCD og oled - dem kender jeg fint. Ej heller teori. Du er velkommen til at synes min tråd er irrelevant men så lad dog være med at skrive her. Lav dit eget indlæg hvis du ønsker.
Prøv at læs Mike dk . Han læste og forstod...
Er det en joke? Det er jo spild af min tid. Jeg forsøger helt oprigtigt at svare på det du spørger om.

Du spørger ind til reperation af produktet i garantiperioden, får svar, og drejer tråden over i et helt andet spor.

Kunne det være fordi du leder efter et bestemt svar på dit spørgsmål. Det hele virker temmeligt underligt!

Mike har et B6 fra LG det er en 16 model, som derfor er udenfor garanti perioden.
Hr. Hjort skrev: 04 jan 2020, 11:03 Hej hr Jensen,
Er du sikker på at der står ordret i manualen at man ikke må se statiske logoer?! Eller at de blot nævner at det skal begrænses? Stor forskel! Og hvis der feks står at det skal begrænses til normalt brug hvad er det så? Kan se tidligere tråd at normalt brug er nævnt men vil gerne høre om dette begreb er blevet konkretiseret ? Har desværre ikke en manual hjemme, da jeg er i en beslutningsproces om der skal købes oled eller qled.

Forresten næsten alle kanaler har et statisk logo. Så kan de jo ligeså skrive at deres dyre tv’er kun må benyttes til streaming
Manualer kan downloades i PDF-format fra producenternes support-sider.

De plejer at bruge en side på at fortælle om- og advare mod IR/BI og hvad man kan gøre for at forebygge det.