Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Litvan
nu har jeg ledt højt og lavt på næsten alle tænkelige måder både her og andre steder mht. de 2 skærme og fordele/ulemper

men.. selv med de nyeste tråde her synes jeg ikke at der er kommet noget svar der var værd at træffe en beslutning om hvad man evt skulle købe, da der af ukendte grunde altid er kommet andre svar i øst og vest om alle mulige andre skærme end det der rent faktisk blev spurgt om...

HP'en

ingen s-panel
kan have en del "lag"

Samsung'en

panel-lotteri

nu spiller jeg for det meste WoW og en smule CoD4 ved siden af

så.. spørgsmålet er følgende:

er HP'en nok til det jeg vil bruge den til mht. spil eller er TN-panelet for "ringe" iforhold til hvad jeg kunne få hvis man var heldig nok at få et S-panel med Samsung'en
Skal nævnes at jeg raider endgame i WoW og derfor kan jeg ikke lægge nok tryk på at skærmen IKKE må gøre min spil-oplevelse og dermed min "performance" ringere end den er pt. (har en standart 19" tft skærm af ukendt mærke der klarer sig ganske fint indtil nu.. men vil gerne hoppe videre til noget større og noget der ser pænere ud på skrivebordet)

Svar om andre skærme end de 2 nævnte frabedes da det ikke har nogen relevans for mit spørgsmål.

*edit*
Er godt klar over at der er en hulens masse spørgsmål om dette emne allerede, men synes det er mangel på pli at "hijacke" en andens tråd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle de paneler der sidder i 22" skærmene (i dette prisleje) er af typen TN (Twisted Nematic). Det bogstav Samsung har på deres skærme refererer blot til hvem der har lavet dette TN panel - S står for Samsung, C står for CMO og A står for AUO.
Af Litvan
ok... så den eneste reelle forskel er vel bare 8bit vs 6bit (+ lidt geil for at trække den op imod 8bit) ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Der er ingen af de to paneler der er 8 bit. Alle TN paneler adresseres med 6 bits præcision.
Litvan skrev:nu har jeg ledt højt og lavt på næsten alle tænkelige måder både her og andre steder mht. de 2 skærme og fordele/ulemper

men.. selv med de nyeste tråde her synes jeg ikke at der er kommet noget svar der var værd at træffe en beslutning om hvad man evt skulle købe, da der af ukendte grunde altid er kommet andre svar i øst og vest om alle mulige andre skærme end det der rent faktisk blev spurgt om...

HP'en

ingen s-panel
kan have en del "lag"

Samsung'en

panel-lotteri

nu spiller jeg for det meste WoW og en smule CoD4 ved siden af

så.. spørgsmålet er følgende:

er HP'en nok til det jeg vil bruge den til mht. spil eller er TN-panelet for "ringe" iforhold til hvad jeg kunne få hvis man var heldig nok at få et S-panel med Samsung'en
Skal nævnes at jeg raider endgame i WoW og derfor kan jeg ikke lægge nok tryk på at skærmen IKKE må gøre min spil-oplevelse og dermed min "performance" ringere end den er pt. (har en standart 19" tft skærm af ukendt mærke der klarer sig ganske fint indtil nu.. men vil gerne hoppe videre til noget større og noget der ser pænere ud på skrivebordet)

Svar om andre skærme end de 2 nævnte frabedes da det ikke har nogen relevans for mit spørgsmål.

*edit*
Er godt klar over at der er en hulens masse spørgsmål om dette emne allerede, men synes det er mangel på pli at "hijacke" en andens tråd
Jeg kan da godt bidrage med mine oplevelser med de 2 skærme. Nu var det måske ikke så heldigt et eksemplar af samsung 226bw jeg havde på prøve. Men for mig var der klasseforskel imellem samsung og hp.

HP 2207 er langt bedre kalibreret + har langt bedre sort niveau og mindre backlightbleed. Desuden vil jeg gerne gøre op med det ry HP 2207 har fået som en monitor der godt kan lagge lidt eller lider under inputlag. HP 2207 er mindst lige så hurtig som samsung 226bw. Har spillet adskillige timers high performance fps spil på begge og ingen af dem lider af nogen form for inputlag og samsung 226bw er ikke hurtigere end HP.

Just my 2 cents...
Af Litvan
nightrhyme skrev: HP 2207 er langt bedre kalibreret + har langt bedre sort niveau og mindre backlightbleed. Desuden vil jeg gerne gøre op med det ry HP 2207 har fået som en monitor der godt kan lagge lidt eller lider under inputlag. HP 2207 er mindst lige så hurtig som samsung 226bw. Har spillet adskillige timers high performance fps spil på begge og ingen af dem lider af nogen form for inputlag og samsung 226bw er ikke hurtigere end HP.

Just my 2 cents...
takker... ergo fiser jeg ind til herning (tdc) imorgen og nakker en HP ^^
Litvan skrev:takker... ergo fiser jeg ind til herning (tdc) imorgen og nakker en HP ^^

Køb den via nettet, så du har 14 dages fuld returret..

Så kan du prøve den derhjemme, og stadig fortryde hvis du ikke kan li' den glossy overflade, eller hvis der er noget andet, måske for høj inputlag..

"jeg kunne ikke leve med den inputlag en hp w2207 har, måske w2207h er bedre ? Min NEC 20wgx2 pro er langt bedre end HP'en jeg testede "w2207", når vi snakker inputlag, hvor HP's panel så klart er hurtigere grundet 8 vs 6 bit"

Men uanset, så køb på nettet, om så den er hurtig eller ej.. :D
Af Litvan
muttleydk skrev:
Litvan skrev:takker... ergo fiser jeg ind til herning (tdc) imorgen og nakker en HP ^^

Køb den via nettet, så du har 14 dages fuld returret..

Så kan du prøve den derhjemme, og stadig fortryde hvis du ikke kan li' den glossy overflade, eller hvis der er noget andet, måske for høj inputlag..

"jeg kunne ikke leve med den inputlag en hp w2207 har, måske w2207h er bedre ? Min NEC 20wgx2 pro er langt bedre end HP'en jeg testede "w2207", når vi snakker inputlag, hvor HP's panel så klart er hurtigere grundet 8 vs 6 bit"

Men uanset, så køb på nettet, om så den er hurtig eller ej.. :D
point taken... dog er jeg overhovedet ikke interesseret i NEC'n pga. størrelsen... 22 wide.. IKKE mindre og prishoppet fra 22 til 24 er lige stort nok for en fattig studerende

dog er der 1 ting der forvirrer mig lidt

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=403805
sammenlignet med
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=400230

burde være samme skærm... men de har forskellige produkt-koder... same vidt forskellige bedømmelser...

hvor er forskellen?
den første har

Produkt kode: GM757AA#ABB

den anden har

Produkt kode: GM757AA#ABY

er det fordi der er kabler med i den ene og ikke den anden eller?? synes ik helt det giver mening
Litvan skrev:dog er jeg overhovedet ikke interesseret i NEC'n pga. størrelsen...

Var bestemt ikke ude efter at logge dig til at skifte mening, jeg er bare direkte gal over hvordan købeloven er, og især gal på TDC's butikker..

Da jeg skulle prøve HP's w2207, så jeg at TDC-butikken havde dem på tilbud, de kostede dengang det samme hos TDC og andre net-butikker..

Jeg fik ringet til TDC, og de sagde at der var fuld 14 dages returret, også når man købte i TDC butikkerne, fint, jeg tog ned i TDC-butikken og jeg spurgte igen: Er der 14 dages fuld returret på skærmen? - Ja.. Fint, så tager jeg sådan en, og damen gik ud på deres lager og kom tilbage med en skærm, og så siger damen sgu: Men for at udnytte dine 14 dages fuld returret, må du selvfølgelig ikke pakke skærmen ud og prøve den..

... WHAT #%&%&¤#&%¤#&%¤!!!! FFS Hvorfor ikke, spørger jeg ? - Damen siger så, jamen, du kan se skærmen her i butikken, det er forskellen mellem butik og internet .. Fair nok siger jeg, må jeg få en demo? - Skærmen står derover siger hun så.. Jeg fortæller så damen at skærmen får et dårligt analog signal med en forkert opløsning, som slet ikke viser hvad skærmen kan, og at jeg gerne vil se tekst og ikke en elendig automatisk acer demo (eller hvad det nu var for noget alle skærme viste)

Det hele ender med at hun bliver pisse sur og siger at jeg ikke kan tillade mig at blive sur på hende, sådan er loven, de kan jo ikke bruge en udpakket skærm til noget og bla bla jeg kan kontakte bla bla tdc eller bla bla.. Så gik jeg hjem og bestilte skærmen hos TDC's internet shop og fik mine 14 dages fuld returret, som jeg så også endte med at benytte mig af..

(Og for at det ikke skal være løgn, så fik jeg skærmen sendt Gratis, og da jeg ville benytte min returret, fik jeg at vide af TDC's internet shop, at jeg kunne aflevere skærmen i en TDC butik - så ville de sende den Gratis.. Så butikken der ikke kunne bruge en udpakket skærm til noget, fik en udpakket skærm, hele forskellen var at deres kunde skulle vente 3 dage på at få skærmen på prøve) HAHAHA TDC - SKOLE PENGENE TILBAGE ELLER HVAD ?
---------

Det korte af det lange er at man i 90% af alle butikker ikke kan se skærme under optimale forhold, og dermed ikke kan vurdere en sk*d.. Det er til grin så lidt en butik skal gøre for at slippe for at yde fuld returret.. Nogle steder er produkter bare sat op, ikke tilsluttet, og man kan stadig få at vide at man kan se produktet i butikken, og dermed ikke få lov til at prøve den derhjemme.. BAH lige til at brække sig over !:(
-----------------

BenQ skulle ha' lavet en 22" gamer skærm X2200W, den er dog ikke i butikkerne endnu, men måske den var en at prøve, hvis ikke HP'en er optimal nok for din smag..

Ang. de 2 HP modeller, så tror jeg ikke der er forskel på panelet og elektronikken.. men måske en eller anden *host yakken *host* ved noget :D

PS. Er max træt pt. så giver dette ingen mening, så er der en grund :p ville bare brokke mig lidt lol
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når man ser to ens produkter på EDBpriser, men med forskellig produktkode, så behøver man ikke antage at varen er fysisk forskellig. Da det er forhandlerne selv der opretter disse varer, så sker det ret ofte at en vare oprettes flere gange i databasen.

Der er ingen forskel på de to skærme der linkes til.