Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af QueenYard
Hej
I lørdags modtog jeg endeligt mit nye LG 65" C9 ... :) .. Jeg har forsøgt at få det bedste ud af setup'er ved hjælp af de indstillinger jeg har kunnet finde herinde .. Jeg synes det står flot, men aner ikke om det er optimeret korrekt ... for hold op der er mange indstillingsmuligheder :D ... Men jeg synes jeg har et flot billede ...
Nå men det er ikke det der er mit "problem" ... Mit tv kommer med en klikken bagfra panelet (Lyder lidt som når man tænder og slukker et tv) ... Når først man har lagt mærke til det er det en irriterende lyd ... Nogle der har oplevet det samme ?? Er det noget der sker fordi tv'et er nyt ?? .. .Lyden stopper ikke, men kommer jævnligt med forskellige intervaller i hele perioden tv'et er tændt. Man lægger specielt mærke til det når man ikke lige har skruet godt op for en film, men istedet bare ser lidt alm tv kiggeri ... Håber ikke det er en fejl i tv'et ...
Håber nogle kan hjælpe ....
Og RIGTIG GOD JUL til Jer alle
Af Globulus
Fra brugermanualen:

"Cracking noise: A cracking noise that occurs when watching or turning off the TV is generated by plastic thermal contraction due to temperature and humidity. This noise is common for products where thermal deformation is required."

Er det dét, du taler om?
Af QueenYard
Hmmm .. Det kunne det godt være .... Det lyder som om noget bliver slået til og fra hele tiden ... voldsomt irriterende ... Har ikke haft TV før hvor det er så udbredt ... Mit er jo så bare hele tiden og ikke kun når jeg tænder og slukker ....
Brugeravatar
Af bbplayer
kold stue? brændeovn?

Ellers er det måske bare en defekt strømforsyning som siger de lyde, jeg ved da et enkelt klik høres på mit tv når det tænder, og slukker men ellers intet.

Er det plastik du hører så forvredet lyde, så klikker det nok ikke så meget.
Af Asimuh
Jeg oplevede lignende på et samsung qled, men det viste sig at komme fra strømforsyning til min eksterne antenna. Hvis det kommer fra tv’et så bør du kontakte forhandleren.
Af QueenYard
Hej...
Det er Klik... Ikke den dersens plastik knagen, som s
der kan bære lige efter man f.eks. Starter en skærm op...
Det klikker som man tænder og slukker...
Når skærmen står tændt uden billede (f.eks. Pause skærm, siger den intet), det er når der er visning på skærmen og billede skift... 😕😕
Jeg har dog ikke kunnet finde et "system" i klikkeriet ... Nogle gange er det tit og andre gange går der længere imellem ... Det heller ikke specielt når det er fra et mørkt til lyst ... det meget random
Af HrJensen1
Hvis billede og lyd fortsætter uændret mens den klikker, kan det ikke være noget elektrisk, men udelukkende mekanisk, at noget giver sig på grund af kulde/varme påvirkninger - altså det som bliver nævnt længere oppe i tråden.

Hvis den hænger på et vægbeslag, og det ikke er monteret korrekt med afstandsstykker, kan det også give lidt ekstra spændinger i skærmen, som kan få den knirke ekstra under varme og kulde påvirkninger. Står den på en fod, og mangler en eller flere skruer, kan det også ske.
Af sokken
Du kan da ikke udelukke elektronik hvis der ikke er udfald på billede og lyd for det er da ikke alt elektronik i et tv der går til billede og lyd
Af HrJensen1
Det eneste elektronik i et tv som kan klikke, er et relæ. Hvis et relæ slår til eller fra, vil det have en eller andet indflydelse på billede og/eller lyd.
Af Beckham
Det lyder da helt skørt....har jeg aldrig oplevet på nogle af mine tv. Det må være en bytter..:-)