Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
Mit LG 55" E8 (OLED55E8) fra juni giver pludselig netværksproblemer via wifi. Det har kørt fint og jeg har ikke udskiftet vores wifi router og alt andet kører fint. Nogen der har oplevet noget lignende?
Af SGADK
Der har desværre været en del problemer med LG tv og Wifi, hvilket google også afsløre.

Prøv og forbind til 2,4Ghz netværket, eller sæt kanalen til under 100 på dit 5Ghz netværk.
Alternativt kan du prøve at deaktivere "Lyttetilstand" under "Skærmdeling/Screen Sharing".
Af Supergris
Det kan være mange ting! Har du f.eks. fået nyt køleskab eller andre hårde hvidevarer?
Prøv at skifte kanal eller frekvens, hvis du har mulighed for det...
Af kaja69
Tak for hjælpen! Ingen nye hvidevarer her. Det er et mesh wifi fra Fibia (AirTies) så der er begrænsede muligheder for ændre settings. Men jeg kom i tanke om at der også er wifi i selve modem'et. Det sidder i kælderen hvor fiberen kommer ind så forbindelsen er ikke optimal pga murvægge m.m. Men jeg prøvede det og kører nu et AC wifi (har valgt force 2.4 GHz og auto channel) og selvom båndbreden til TV'et er ringe så fungerer det og jeg kan igen se Netflix. Så det er tilsyneladende ikke TV'ets wifi kort den er gal med. Jeg må have et kabel til TV'et...
Af HrJensen1
MESH netværk er noget af det værste skrammel, når man snakker smart-tv, uanset hvilket TV mærke man snakker om. Man kan være heldig at det virker, men fjernsynene kan også gå helt i spagat over det
Af Henrik_bj
Jeg har også lige pludselig fået wifi problemer med den.
Og vi har også Waoo smart wifi, men vires enhed står lige ved siden af tvet og der har ikke været problemer tidligere. Den kunne fint klare 300/300 over wifi. Men nu er den pludselig på 0,8 op til 1,8 mbit. Det er vanvittig irriterende.
What to do?
Af Henrik_bj
Og sætter jeg min telefon lige ved siden af tv’et så får den også fint 300/300 på wifi. Så jeg mistænker lidt at det er firmware opdateringen der har ødelagt noget i tvet. :-/
Af Henrik_bj
Ja men det er bare noget rod, for der er tomrør det skal trækkes igennem og kablerne stikker lige bagud, så der skal også nyt kabel til. Og så er det kun en 100 mbit etnernet port. Wifi er noget hurtigere.
Af Henrik_bj
Jeg synes bare det er mærkeligt at det er kommet ud af ingenting. Nærmest fra den ene dag til den anden. Og der er ikke sket nogle forandringer i mit setup.
Af Henrik_bj
Jeg har også fundet nogle tråde omkring det på nogle andre fora. Men det er desværre fjernet for nogle opdateringer siden. Så den mulighed er der desværre ikke mere. :((