Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mollelech
Jeg har netop erhvervet mig Samsung Q70r men er efter et par uger kommet i tvivl om jeg skulle have købt LG Oled B9 som koster det samme. Der er delte meninger fra min omgangskreds, hvor alle jeg har snakket med har stærke holdninger. Jeg skal mest af alt bruge fjernsynet til at se tv, serier og spille Fifa og andre PS4 pro spil. Hvad siger I?

Mvh Molle
Altså, hvis du går op i den bedste billedkvalitet, så er der jo ingen konkurrence. Der er B9 vejen. Men hvis du er casual, og bare gerne vil have et godt TV til alle lysforhold, og uden risiko for burn-un så er q70 vel vejen. Medmindre du ser TV2 7 timer i streg, hver dag, eller spiller fifa i perioder på 6 timer, igen hver dag, så er burn-in altså ikke noget at være bange for.
Efter min mening får du klart mest for pengene ved at gå med et LG B9
Af JensF
55" Q70r er i hvert fald sat ret højt prismæssigt. For 1000 kr mere kan du få den i 65".

B9 har et bedre billede og væsentlig bedre HDR gengivelse.

Hvis du ikke har et overdrevet forbrug af TV2 news eller kanal 5 med skrigende logoer ville jeg til hver en tid gå efter OLED i den prisklasse. Om det så skal være B9, C9 eller noget fra Philips eller Sony må komme an på design og pris. Alle OLED skærme byder på den bedste tilgængelig billedkvalitet.