Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hitme
Jeg har fået burnin på mit LG65B6V for anden gang nu :((
Har så haft en tekniker på besøg idag , han kigger på mit tv og kan godt se at der er burnin, han står så og fundere lidt og kigger på mit tv ,og opdager at jeg ikke har fjernet folien på bagsiden , det mener han så er årsagen til at jeg har fået burnin da aluminiumpladen på bagsiden ikke kan køle skærmen med folien på .
Første gang den var afsted med burnin var der også folie på uden der var nogen der sagde noget om det fra værkstedet.
Teknikeren sagde at det var blevet skiftet første gang da det var indenfor den "rigtige"garanti periode og det her var noget andet da det er udenfor normal garanti.
Jeg er sg pænt sur for at sige det mildt !:(
her er et billede af mit tv :((
https://imgur.com/HwXqK3O
Brugeravatar
Af bbplayer
sjit, du har godt været uheldig og jeg kan nok stadig hoppe i samme situation med min C6 men det er dog begrænset til 2 striber i bunden og jeg går helst ikke og forsøger at se efter dem.
Jeg havde kanal5 logo i øverste side, det har jeg kunne vaske væg med panelrens funktionen, dog ikke striber i bunden, som jeg så ignorerer. De påvirker ikke normalt tv.

Det vil jeg så gerne give dig medhold i at dine gør, ved normalt tv kiggeri.

nå, udover den støtte, så skal jeg ikke udtale mig om folie på bagside, for min er væk. så måske ikke, måske bekræfter det noget for dig. Jeg har da stadig noget af dit problem og det er ikke et folie symptom her.
Af Hitme
Når først man har set det er det svært ikke at kigge efter det .
Har bare svært ved at tro på at det er folien der er skyld i burnin tror det er noget han siger for ikke at lave det under garanti :-(
tak for støtten :-)
Af Hitme
men der står
"if protection film not removed then;
Improper heat dissipation while panel works and resulting to panel defect immediately"
altså med det samme og ikke efter 2 år
Brugeravatar
Af bbplayer
Det er nok heller ikke på stedet det brænder af, og mange gør jo præcis dette, når de prøver et tv i hjemmet fordi det kan være svært at sætte på når man kører tv tilbage til butikken. Men de har vel ret i at man skal fjerne det, lige meget om det så skader efter 2 uger eller 2 år, så skal det væk.

Synes så det lyder mærkeligt at varmen er årsagen til din BI her, så burde vi jo alle sætte køle ribber på bagsiden og så vil fremtidige flade OLED Skærme blive 100% sikret med et køleribbe sæt til bagsiden :)
Af George1
Hm ja synes jeg mindes at have læst at i et koldt lokale, vil der være mindre tendens til burn in end i et varmt lokale, måske det bare er bullshit ? men giver måske mening, hvis køling kan minimere burn in.
Kan ej dokumentere,synes bare det er en spændende debat.
Brugeravatar
Af bbplayer
Det må FP så grave lidt i, der må helt sikkert være penge i en lille opfindelse som kan sættes på alle de OLED skærme i 2020, som kan spare dig en tur til bytning eller debat om BI, hvis den sikrer du kan se TV2 News hele dagen.

Hvem ville ikke give 400-500kr for lidt køling på bagsiden hvis det løser en bekymring, det er ikke anderledes end man tegner forsikring imod ulykker eller pludselig uheld.
Lidt som producenten laver smart tynde mobiler, alligevel smider vi tykke covers rundt om , så den på ingen måde er lige så fancy mere, der vil køling sikkert gøre skærmen lidt grimmere bagpå og tyk men!
Hvis I læser anmeldelsen af GZ2000, så vil I se, at bagsiden er anderledes, og at denne skærm ikke lader til at være påvirket af IR i samme grad som andre modeller. Der kan naturligvis være mere i spil.
Brugeravatar
Af elcom
Henrik B. skrev: 20 dec 2019, 15:17 IR?
Image Retention

Den midlertidige tilstand hvor det kan opleves at dele af billedet "ghoster" hænger fast på skærmen, men forsvinder af sig selv eller kan fjernes med pixel refresh. Hvor burn in er den permanente tilstand hvor det ikke forsvinder.