Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så kom der en Dell 2407WFP-HC skærm ind ad døren til mig, og sikken en skærm!

jeg er selvfølgelig ikke den mest kritiske bruger eller den mest erfarne, men er meget imponeret over hvor flot billedet er.

Har haft den igennem monitor testen og er næsten fuldt tilfreds med hvad jeg så. Der var ingen pixelfejl, dog var der et meget lyst hjørne øverst i højre side da jeg tjekkede homogeniteten i sort. Det er værst når man kigger nedefra, men er det noget som man kan gøre noget ved? eller er det meget normalt at skærmen har det? (undksyld hvis det er blevet stillet før, men kunne ikke finde noget om det i forummet)

En anden ting jeg lige vil vide er, er der nogen som har fået flyttet garantien fra PcBuyIt til Danmark? Har hentet formularen, men skal jeg skrive PcBuyIt på, som jeg købte skærmen af, eller Taran Microsystems, som der står på afsenderen?
skal jeg informere PcBuyIt, eller skal de intet foretage sig?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan desværre ikke gøre noget ved den inhomogene baggrundsbelysning, men hvis den virkelig generer dig, så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til Dell efter du har fået flyttet din garanti. I de tilfælde jeg har haft problemer med en Dell skærm, byttede de den uden spørgsmål og det tog 3 dage.
Af JonasThyssen
Ligenu generer det mig ikke, men måske når jeg får sat xboxen til og skal se dvd film på den... vi får se er ved at finde ud af hvordan jeg flytter garantien...

har lige et spørgsmål, i den form jeg skal udfylde på nettet for at flytte garantien vil de gerne have et service tag, er det Serienummeret? for der er ikke plads til det hele.

hvis ikke hvor er service tagget?
Af JonasThyssen
Slet ingen der ved hvor det Service tag er?

har lige fået en mail fra dell, de skal bruge det inden 5 dage, ellers skal jeg starte forfra
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Grib nu telefonen og ring til Dell i stedet for at vente på svar her i forum.
Af JonasThyssen
Dell lukker kl. 16, men PCBuyIt kunne til gengæld svare på det.

Monitors har åbenbart ikke noget servicetag, fik hjælp af dem til hvad der skulle gøres.

Har nu fået en mail fra Dell, man kan ikke overføre garanti på monitors !:(
Af telum
Skriv til dell med dit work order nummer - står på kassen og er pcbuyit's underleverandørs.

Skriv også skærmens serienummer som sidder bag på skærmen.

Så er der ingen problemer. Får selv byttet min da den har et problem med blackout og brightness (som skrevet i en anden tråd).

Jeg skrev mails med dem da jeg var på arbejde, men ellers er de sikkert også forstående i telefonen hvis du har de to numre.

Jeg skulle sende et scan af fakturaen for, at sikre ejerskabet af skærmen.
Af JonasThyssen
Det er lige netop det jeg har gjort,

her er mailen fra Dell:

Hello,

The order provided appears to be for a monitor. Please note that these cannot be transferred. You will need to follow whatever the local monitor replacement policy is in the event the monitor would ever need to be replaced.

Please contact local technical support to find out more information about this as we do not have their local policy.

This is being closed by the ITT group as transfer is not possible.

Thanks,

/LM
Dell Int'l Tag Team
[email protected]
ULT (Unit Location Transfer) Form:
www.dell.com/dhs/globaltagtransfer
Af telum
Jeg skrev til dansk support - ingen problemer. Prøv der.
Af JonasThyssen
må jeg hellere prøve, blev bare henvist til ITT af de danske supportere.
Af JonasThyssen
Har nu flere gange snakket med Dell Danmark og de benægter at være i stand til at kunne flytte ejerskabet, de gider knap nok hjælpe mig på andre måder end at jeg skal snakke med ITT, som jeg allerede har snakket med.

PCBuyIt er ved at undersøge sagen siger de, men de vil gerne vide hvordan andre herinde har gjort det.

Så derfor vil jeg lige spørge til alle dem, der har købt en dell skærm andre steder end dell, hvordan fik i flyttet jeres ejerskab? hvem snakkede i med? hvad gjorde i?

På forhånd tak

Jonas Thyssen
Af telum
Her er hvad jeg gjorde (får byttet min skærm imorgen).

Jeg skrev ind til Dell.dk på [email protected]. Jeg beskrev i første omgang blot problemet. De skrev så og spurgte om jeg ville fejlmelde den og om serie-nummeret.

Jeg sendte en mail med serie-nummeret og work-order number (som står på din kasse). Jeg skrev:
"Jeg har købt skærmen af følgende forhandler: Taran Microsystems
Limited (Work order: 021546851).".

De svarede, at de gerne ville dobbelttjekke ejerskabet af skærmen, så derfor sendte jeg fotos af fakturaen ind til dem som de så godtog.

Jeg får så denne mail:

"Ud fra den fejlmelding du giver, og med dokumentation af køb, kan jeg køre service på din skærm. Dvs. jeg sender dig en ombytnings skærm.

Jeg skal bare bruge en adresse hvor jeg skal sende den hen ad "

Jeg gav dem oplysningerne hvorefter de ringede til mig da de gerne ville tale med mig i telefonen før de sendte den nye skærm afsted.

UPS kommer imorgen og bytter min skærm.

Jeg har talt med en Jakob og en Mikael gennem nævnte mail og på telefon 70230182 - du kan jo prøve at spørge efter en af de to.
Af JonasThyssen
Tusind tak

Tror forskellen mellem din og min sag er at jeg ikke har ngoen fejl på min skærm, så jeg har bare snakket med kundeservice om at få den flyttet, hvorimod du har snakket med teknisk support om at få den ombyttet.

Tror lige jeg vil sende en mail dertil hvor du gjorde og høre om de kan hjælpe.

Skriver ligeledes til PcBuyIT og fortæller dem at det kan gøres på denne måde.
Af scleyton
Hordan laver man den test du snakker om??

Stephan Cleyton