Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

steen6400 skrev: 17 dec 2019, 22:07 Jeg oplevede en lodret streg på mit E6, da jeg så Bayern i sidste CL gruppekamp, umiddelbart virkede det som om det kun var i rød farve, midt på skærmen og kun det ene kamera, så jeg kom frem til at det måtte være en fejl i transmissionen.
Glemte at skrive at det var på Stofa kabel-TV (del af den store pakke).
Cub skrev: 18 dec 2019, 12:04
Beckham skrev: 18 dec 2019, 09:33 Sjovt...det har jeg aldrig oplevet her. Jeg caster den så heller ikke. Det er direkte via Stofa kabel tv.
Direkte fra stofa? Hvordan kan du det? Jeg har opsagt mit stofa fordi de ikke har den kanal?
Det er via helt almindelig kabel tv\tv pakke. Har haft kanalen næsten siden den blev startet op.
Beckham skrev: 18 dec 2019, 09:33 Sjovt...det har jeg aldrig oplevet her. Jeg caster den så heller ikke. Det er direkte via Stofa kabel tv.
Først oplevede jeg det via Waoo kabel tv. Nu har jeg Yousee kabel tv, og der oplevede jeg det på F1 ved et af sæsonens sidste løb.
Har også LG C9 og oplever også, at det er en lodret og en vandret “streg” på billedet på den kanal. Det er ikke en egentlig streg, men en forskydning af billedet midt på den lodrette og midt på den vandrette akse. Jeg er ret sikker på det har noget at gøre med, at 4K-signalet et eller andet sted i processen fra Viasats side videresendes som fire full HD billeder og så samleds igen til et 4K billede. Det har i hvert ikke noget med TVet at gøre.
Mfede skrev: 18 dec 2019, 13:47
Først oplevede jeg det via Waoo kabel tv. Nu har jeg Yousee kabel tv, og der oplevede jeg det på F1 ved et af sæsonens sidste løb.
Hehe..ok...kan være jeg må have anskaffet mig nogle briller inden jeg skal se 4K bold næste gang..:-)
jng skrev: 19 dec 2019, 00:29
Spicy skrev: 18 dec 2019, 17:44 ...Det har i hvert ikke noget med TVet at gøre.
Ville du være lige så skråsikker med at udelukke tv-apparatet, hvis fænomenet optrådte på et Arena-apparat fra Harald Nyborg til 3.799 kr.?
Undskyld mig JNG, men det er da helt vildt som du ævler, i flere tråde. Nu kan du, og Spicy, jo se at vi er mange der skriver i tråden at vi har problemet. Så er det sgu nok sikkert at konkludere det ikke er mandens tv den er gal med.

Det virker som om at du slet ikke integrerer dig i de tråde du kommenterer ;;)
jng skrev: 19 dec 2019, 00:29
Spicy skrev: 18 dec 2019, 17:44 ...Det har i hvert ikke noget med TVet at gøre.
Ville du være lige så skråsikker med at udelukke tv-apparatet, hvis fænomenet optrådte på et Arena-apparat fra Harald Nyborg til 3.799 kr.?
Hvordan kan det være TV'et, når vi er flere med forskellige TV (jeg har C7) som oplever det samme fænomen udelukkende på den kanal?
Spicy skrev: 18 dec 2019, 17:44 Har også LG C9 og oplever også, at det er en lodret og en vandret “streg” på billedet på den kanal. Det er ikke en egentlig streg, men en forskydning af billedet midt på den lodrette og midt på den vandrette akse. Jeg er ret sikker på det har noget at gøre med, at 4K-signalet et eller andet sted i processen fra Viasats side videresendes som fire full HD billeder og så samleds igen til et 4K billede. Det har i hvert ikke noget med TVet at gøre.
Det er lige præcis samme teori, jeg også har haft.
Undersøgelser foretaget af kloge folk, omend inden for bilindustrien, viser, at jo dyrere et produkt er, og jo mere glad ejeren/brugeren er for produktet, jo mere tilbøjelig er ejeren/brugeren til at afvise, at “uhensigtsmæssigheder” og “fejl” under nogen omstændigheder kan henføres til selve produktet. “Der kan ikke forekomme raslelyde i en Mercedes Benz, og er der alligevel raslelyde, må det stamme fra et tredjepartsprodukt.”...
Hvor kom diskussionen om kvalitet ind i det her (ud over at du selv introducerede den)? Er der nogen, der sidder tilbage og tænker, at fordi der er tale om et LG-produkt, så kunne der ikke være fejl på det?

Folk opponerer vel imod, at alle indikationer pejer mod, at den pågældende TV-kanal har et problem, så det virker ulogisk, at give katten, naboen, USA eller TV'et skylden for, at der løber en streg ned over trøjen på spillere i specifikke fodboldkampe...
Torben Rasmussen skrev: 19 dec 2019, 13:49 Hvor kom diskussionen om kvalitet ind i det her (ud over at du selv introducerede den)? Er der nogen, der sidder tilbage og tænker, at fordi der er tale om et LG-produkt, så kunne der ikke være fejl på det?

Folk opponerer vel imod, at alle indikationer pejer mod, at den pågældende TV-kanal har et problem, så det virker ulogisk, at give katten, naboen, USA eller TV'et skylden for, at der løber en streg ned over trøjen på spillere i specifikke fodboldkampe...
En skam man ikke kan give en thumps up! ;)