Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej flatpanels.

Efter at være faldet over philips 2019 lineup undre de nuværende priser mig lidt.

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1561091699

Philips PUS8804 inkl. b&w soundbar kan fås til 4500 DKK i 55", hvor modellen under Philips PUS8204 koster 8999 DKK.

Er der bare tale om en rigtig god pris her, det blev lanceret langt dyrere, måske det bare ikke sælger så godt?

Jeg har bestilt TVet da det bliver for dyrt for mig med Oled + soundbar, tror også jeg venter til de er mere lysstærke om en 5 års tid.

TVet er allerede bestilt til levering om 4 dage, men hvad siger I, er det et godt køb?
Det er en smule beskæmmende, at PUS8804 (i alle størrelser) kun har 60Hz display.

I de gamle CRT dage var det således, at man fik al teknologien, hvis man gik op i 8000-serien og så lidt ekstra design oveni, hvis man gik det sidste skridt til 9000-serien.

For blot nogle få år tilbage fik man 120Hz helt nede i 6000-modellerne, f.eks. 55PFT6300 fra 2015. Og det var ikke blot de store størrelser, men helt ned til 40".
Jeg har i stedet købt LG B9 oled i 55 til 6999 DKK, så må lyddelen vente.

Jeg troede oprindeligt der var tale om VA panel i pus8804, men det er et IPS panel i 55 udgaven.

Det har mangler ift. sort niveau , kontrast og ofte også for homogen lysfordeling (det er dog en fin skærm)

Oled vinder bare på det meste lige med undtagelse af lysstyrken, og prisen er kommet ned i et niveau som jeg fandt fornuftig ifbm januar udsalget.

Skal lige indskyde at selvom det havde været et VA panel havde jeg nok købt oled tv'et alligevel med de nye priser. Dette specielt med tanke på at jeg nok hopper på de nye konsoller i 2020 og LGs 2019 oled er som skabt til dem med HDMI 2.1, understøttelse af vrr og laveste input lag blandt topmodellerne.

Jeg synes dog stadig at hele pakken med lyddelen og ambilight til prisen ser forrygende ud for pus8804.