Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonasnj
Hej.
Jeg har anskaffet mig et sony kdl40d3550 for 2 uger siden. Jeg gav kun 11000 for det og syntes derfor det var et ret godt køb. Men efter at have set både tv og dvd på det har jeg lagt mærke til, at billedet slører godt og grundigt når der er bevægelse. Man bliver lidt ør i hovedet af at kigge på det. Men er det en fejl i tv'et eller pga. den kun er 50hz?
Ville det være en dum ide at bytte det til et 40d3000 til samme pris? Vil være super glad for hurtigt svar for returretten udløber i morgen..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan nok ikke justere dig ud af det, så hvis det er mere end du kan bære, så retur med den. Det er muligt at 100 Hz vil give dig en bedre oplevelse - hvis du da kan finde nogen der har D3000 på lager.
Af jonasnj
En tredje ting.. Kan det være pga. af stikket fra dvd'en til tv'et som er et composite kabel? Selvom det vel ikke burde sløve billedet..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det burde det nu ikke være. Du kan få mere støj i billedet hvis kablet er for dårligt, men det burde ikke give dig slør. Hvis du ser det samme via TV-tuneren, så burde det jo heller ikke være dér problemet lå.
Af jonasnj
Næh det kan du have ret i.. Det sagde ham i sony-forretningen bare. Men de er måske ikke de mest uvildige personer. Tror jeg går op med tv'et i morgen og får dem til at kigge på det for en sikkerheds skyld. Og hvis tv'et bare er sådan tror jeg, at jeg bytter det til d3000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt skulle D3000 også være et bedre TV end D3550. Der har været lidt spekulationer i om Sony fandt ud af at der var for mange godter i D3000 og derfor udsendte D3550 i stedet.
Af jonasnj
Så hvis jeg nu kan bytte.. Ville det så være dumt at bytte lige over med de to tv? Mister 1000kr på det, hvis man skal se på prisforskellen på de to fjernsyn..
Af red_martians
Det store problem var vel reelt at V3000 i store træk er en D3000 med en pænere design. og som koster 2000-3000kr ekstra.
Sony vil ikke sælge to ens fjernsyn så man lavede D3500 der mistede sin 100hz-teknik så der teknologisk set var forskel på modellerne også.
Af jonasnj
Nå nu har jeg byttet tv'et til en 40d3000. Sony-manden viste de to køre samme billede ved siden af hinanden og det var helt tydeligt meget bedre på d3000. Så ikke noget at tænke over der..