Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ultima
Hej

Jeg var ude for et lille uheld med mit nye LG C9 65 Oled. Nåede ikke engang hjem med det før jeg blev påkørt bagfra. Dethar så nu fået en bule i siden ikke stor med den er der. Forsikringen dækker og vil give mig nogen penge mod jeg beholder det som det er.
Mit spørgsmål er om der er nogen der ved hvad et nyt panel uden elektronik koster? Er mest bange for at det pludseligt går i stykker da garantien ikke dækker med en bule i skærmen . Har ikke læst så meget omkring Oled skærm opbygning men er der noget glas eller andet ud over metal rammen der kan revne med tiden ?
Af henrik.yde
Glem alt om at få det repareret, du skal/bør ha et nyt TV af forsikringsselskabet.
Af Supergris
Hvis den var i originalemballagen, mens uheldet sket, må der have været tale om et ORDENTLIGT bump!
Korrekt?
Heldigt, hvis du selv er sluppet uden buler, eller værre...
Af Ultima
Ja det var i original emballage holdt stille og påkørt med 80 km/T. Har fået at vide at panelet som reservedel koster på den forkerte side af 20.000 . Så klart de prøver at spise mig af med 5000 kr og jeg lever med bulen.

Nogen der ved om de skal give mig et nyt tv eller det beløb der står på kvitteringen?
Af jng
Meningen med en forsikring er, at man hverken skal stilles ringere eller bedre, end før skadens opståen. Man skal hverken tabe eller tjene på en skade.
Brugeravatar
Af bbplayer
Ultima skrev: 12 dec 2019, 20:45 Ja det var i original emballage holdt stille og påkørt med 80 km/T. Har fået at vide at panelet som reservedel koster på den forkerte side af 20.000 .
Med den præsentation kan det altså lyde som du går efter en stor erstatning.

Lige nu koster en ny C9 65" ca. 13.000,- , er det ikke den vigtige del af dette? At du bare får en helt ny skærm og alt er OK, så kan en rep og omkostning for dig være lige meget, når en ny kun koster forsikringen 13.000,- Det er da sådan de normalt estimerer prisen hos forsikringer de gange jeg har haft sager der.
Af jng
Det skal du sige til forsikringen, den skal sørge for et nyt apparat, så du ikke ringerestilles, og er der leveringstid på et nyt apparat, så må selskabet leje et til dig i ventetiden.