Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad sker der med billedrørs-fjernsyn i 2009, hvor man slukker for det analoge signal? Kan man købe en boks og så stadig bruge sit fjernsyn, eller skal man ud og investere i et digital fjernsyn?

VH - Rex
Af madass32
ja du kan altid købe en boks, men de er forskellige.

DVB-T boks til "antenne på taget" nødvendig i 2009

DVB-C boks til kabel tv (selector,zaptor) nødvendig når yousee og stofa vælger det.

DVB-S boks (satelit reciver)
:)
Rex skrev:Hvad sker der med billedrørs-fjernsyn i 2009, hvor man slukker for det analoge signal? Kan man købe en boks og så stadig bruge sit fjernsyn, eller skal man ud og investere i et digital fjernsyn?

VH - Rex
Ingen ting er mit bud for de fleste..... Men det er hvis man er på et antennenet som stofa eller Yousee. Jeg har ikke hørt eller læst at de ikke vil sende analoge signaler mere efter 2009. De vil tilbude en masse extra feetures med deres digital TV bokse det er helt sikkert.
Det bliver de enkelte antenneforeneingers død, hvis de vælger ikke at sende et analogt sigal ud til forbrugerne.

Det er den samme DVB-T boks du køber idag, som kan bruges i 2009, men måske bliver der sendt HD kanaler ud i mpeg4 format som de mpeg2 bokse der sælges idag ikke kan håndtere. Køb en ny boks eller et tv med mpeg4 tuner til den tid :) Der er så meget der ikke kan forudsiges :o
Af TYBO
Er der stadig folk som har et billedrørs-fjernsyn ? :)
Brugeravatar
Af azrael
Dem, der er smarte, ja... :)
Af Rex
TYBO skrev:Er der stadig folk som har et billedrørs-fjernsyn ? :)
Jep - jeg ved, at jeg er gammel og støvet som mit fjernsyn også er. Men når jeg hos mine venner ser sport på deres digitalfjernsyn så ser det bare ikke nær så godt ud som på mit gamle billedrørsfjernsyn. Måske er det bare mig?!

VH - Rex
Af Cermit
TYBO skrev:Er der stadig folk som har et billedrørs-fjernsyn ? :)
21" Sony Triniton, det funker sq rigtig godt, men vil ikke afvise at jeg snart opgraderer til en flad :)
Brugeravatar
Af azrael
Du mener selvfølgelig *nedgradere*... :p