Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er kommet i et lille dilemma, da jeg skal ud og have en ny plasma-skærm i Full HD til omkring 20.000. Jeg har kigget på Samsung PS50P96FD og Panasonic PZ70EA, men kan ikke rigtig bestemme mig til, hvilken jeg skal vælge. Samsung'en er lidt dyrere, men har samtidig et federe design (synes jeg). Jeg har i forvejen en Samsung M86 LCD skærm, som jeg er rigtig begejstret for.

Læser jeg diverse tests på nettet, så ser det ud til, at Samsung'en er et bedre tv, måske lige på nær sort gengivelse.

Kan I råde mig til, hvad jeg skal købe?

Plasma'en skal bruges til ganske normal fjernsynskig, og filmvisning.

Venlig hilsen

Thomas
Af H_DK
Kunne også godt tænke mig at høre folks erfaringer med disse 2 tv, da jeg hælder mest til Panasonic, men lige har læst et par tests af PS-50P96FD og det lyder rigtig godt... Den skulle også kunne klare 24p som PZ70 jo ikke kan.
Fra en test på tech.co.uk:
The 50P96HD supports 1080p inputs too - including the 24fps mode used to encode most movies to HD DVD and Blu-ray discs
http://www.tech.co.uk/home-entertainmen ... ps-50p96fd
Af raster
Hvorfor køber du plasma når du er tilfreds med din LCD?

Bare lidt nysgerrig..

vh Rasmus
Af leanjen
LCD i soveværelset, Plasma i stuen :p
Senest rettet af leanjen 01 feb 2008, 08:48, rettet i alt 1 gang.
Af cassig
Jeg har købt et samsung 42q97 plasma. Jeg ved godt et det ikke er den model du gerne vil have erfaringer med, men jeg er meget glad for mit samsung, så i forhold til samsungs plasmaer kan jeg godt anbefale det.