Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af reffub
Vores 65" i soveværelset er stået af, og har ventet på et godt tilbud her til BF.
Er ikke fan af Ambilight men hvis det kan slåes fra er Philips ikke udelukket.
Skal bruges til streaming: HBO, Viaplay og Netflix.

Er selv sporet ind på 3 pga. pris og størrelse, står listet i egen favorit rækkefølge, men er ingen ekspert, så kunne godt bruge lidt hjælp :)

65 LG UM71 - 3.999
55 Sony XG80 - 3.999
58 Samsung RU71 - 3.999

Eller er der bedre til prisen.
Vedhæftede filer
Screenshot_2019-11-28 Black Friday 2019 - Bedste tilbud på TV, AV, lyd elektronik - FlatpanelsDK.png
Screenshot_2019-11-28 Black Friday 2019 - Bedste tilbud på TV, AV, lyd elektronik - FlatpanelsDK.png (19.53 KiB) Vist 1684 gange
Af Globulus
Ambilight kan vel låses til hvid og en bestemt lysstyrke, hvormed det fungerer som statisk bias-lys(?) Det kunne det i hvert fald på mit Philips TV fra 2008. Meget behageligt at have og man skal ikke på byggemarked efter nogle LED-strips for at få effekten.

Alternativt slå det fra, som du selv skriver. Jeg tvivler på, at du sparer penge ved at vælge et andet mærke, der ikke har det. Jeg ville ikke selv lade det være afgørende for valg af mærke.
Af reffub
Var/Er så tæt på at købe 55PUS8804 til 5000,- i bilka, men hvis jeg nu venter til at RU8005 kommer på bud igen til omkring 5000,- vil jeg så få et bedre TV ?

Vores prioriteter er:
Hurtig skift og opstart af hbo, netflix og viaplay.
Billede
Lyd ikke så vigtig da det er til soveværelset.

Hjælp mig med min beslutning inden konen slår mig ihjel, hun magter ikke og høre mere på TV snak :)
Af Zion
Vælg altid Samsung i de billige skærme da de bruger va panel, giver væsentlig bedre kontrast end ips som de andre billige skærme bruger
Af reffub
Også lidt derfor jeg kom i tvivl ang. det Samsung, samt højere Hz.
Men synes da ikke en PUS8804 er en decideret billig skærm, når man kigger på dens nypris da den kom på marked.
Af Grandahl
Havde gået med 8005, det er en 100hz va skærm, og hvis du prioterer en hurtig skærm i opstart, kanalskifte, smart tv, menuer.. Så er Samsungen er Ferrari ift den langsomme Phillips.