Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vialli09
Har været forbi Power og El-giganten i dag og blev nok mere lun på et Q82.

Også skete det forfærdelige at jeg blev lidt lun på Q85'eren.
+ Lækker fjernbetjening (især ift. LG!)
+ One connect box'en
+ Et step op i billedekvaliteten ift. Q82

- Prisen er over oprindeligt budget

Har i nogle tanker omkring den muligt opgradering til et Q85. Er det pengene værd kontra fx. C9 og Q82?
Af vialli09
Har igen i dag været lidt rundt og forhøre mig i en anden Elgiganten og endnu engang med det formål, at tage en C9'er med hjem. Men også her, anbefalede de mig et Samsung.
Det gennemgående tema omkring anbefalingen af Samsung (har fået anbefalet alt fra Q67 op til Q85 og Frame-modellen), er at QLED fungerer bedre i lyse rum (= stue), ift. refleksion fra dagslys og lamper.

Hvad jeg selv syntes er et plus på Samsung kontra LG:
+ Flot fjernbetjening
+ One connect box
Af PeterD
vialli09 skrev: 29 nov 2019, 23:37 Har igen i dag været lidt rundt og forhøre mig i en anden Elgiganten og endnu engang med det formål, at tage en C9'er med hjem. Men også her, anbefalede de mig et Samsung.
Det gennemgående tema omkring anbefalingen af Samsung (har fået anbefalet alt fra Q67 op til Q85 og Frame-modellen), er at QLED fungerer bedre i lyse rum (= stue), ift. refleksion fra dagslys og lamper.

+ Flot fjernbetjening
+ One connect box
Samsung må betale Elgiganten store summer for den LCD eksponering. Ærgeligt at det skal være sådan! :((
Af vialli09
Beckham skrev: 29 nov 2019, 22:55 Det kommer vel lidt an på hvilke ting du prioriterer. Hvis vi snakker ren billedkvalitet, så vil Samsungen ikke kunne match C9.
I bund og grund er jeg nok på udkig efter et "godt køb til prisen-fjernsyn", som kan fungere i hverdagen, i en helt normal stue med lysindfald, lamper osv., og med flow-tv som primær afspilningskilde.
Billedekvaliteten er nok første prioritet, men behøver ikke at være absolut premiumkvalitet.
Af vialli09
PeterD skrev: 29 nov 2019, 23:42
vialli09 skrev: 29 nov 2019, 23:37 Har igen i dag været lidt rundt og forhøre mig i en anden Elgiganten og endnu engang med det formål, at tage en C9'er med hjem. Men også her, anbefalede de mig et Samsung.

+ Flot fjernbetjening
+ One connect box
Samsung må betale Elgiganten store summer for den LCD eksponering. Ærgeligt at det skal være sådan! :((
Hvis det tilfældet, er de ihverfald skolet godt :D og det samme i Power, hvor vi startede med en Q80'er og endte med Q85. De forslog dog Panasonic FZ800 som alternativ til Samsung.
Af Grandahl
Alt handler om kvalitet ift. prisen for de fleste.. Kvalitet kan dog let være forskellig fra person til person