Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har tidligere spurgt om råd, men er stadig rigtig usikker. Står lige p.t og skal til at købe nyt tv i dag til black friday, og er meget i tvivl ang. disse tre:

Samsung 55" QLED Q60r
Samsung 55" QLED Q70r
LG OLED 55" OLED C9

Det jeg søger, er det bedste tv til mørke scener hvor mit Samsung 48" UHD JU6475 er langt bagud. Samt det bedste TV til pæne farver. Jeg er klar over at OLED er det ultimative hvad angår sort, men da jeg ser pænt meget almindeligt fjernsyn og også spiller hvor HUD sidder fast det samme sted, så er jeg rigtig nervøs for burn-in, og tør nærmest ikke tage den.

Derfor er mit spørgsmål til jer, er Samsungs QLED q70r til nærmelsesvis lige så god, eller er den sorte farve stadig alt for lys. Samt hvordan er HDR oplevelsen på q70r i forskel til OLED og også q60r?

Er rigtig lost og det er lidt spontant grundet black friday

På forhånd mange tak
OLED er OLED og QLED er stadig LCD.

Sort er sort på OLED. En pixel får ikke noget strøm og så laves er ikke lys. Derfor er det...sort.

QLED/LCD har ofte light bleed i sorte scener som filmen The Black Knight osv

Et C9 burde ligge på 7999 i Elgiganten
Har du ikke en hel tråd om samme emne?
Hvad er formålet med den nye tråd med samme spørgsmål?
Blot fordi jeg har skrevet i din anden tråd og det var tilsyneladende ikke det svar du ledte efter.

Jeg er lidt forundret/ forvirret
..... som skrevet i din anden tråd:
det forbrug du beskriver er ingen udfordring for et OLED, det er ikke lavet af flødeskum, og kan sagtens holde til at blive brugt.

C9 er en no brainer, mega meget kvalitet for en bette sjat penge.